۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
قیمت دلار وارد دامنه ۴۰ هزار تومان می‌شود؟

قیمت دلار وارد دامنه ۴۰ هزار تومان می‌شود؟

افزایش فروش و عرضه با توجه به شوک افزایشی نرخ در روزهای اخیر مخاطره ریزش نرخ را بالا می‌برد.

به گزارش بازار، قیمت دلار پس از سقف‌زنی موقت در ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان در پشت‌خط دوشنبه با کاهش به کانال ۵۲ هزار تومان رسید. قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه در ۵۳ هزار تومان آغاز به کار کرد و با کاهش تا وارد کانال ۵۱ شد، اما در ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان حمایت تشکیل داد.

بازار ارز هرات در پشت‌خط سه‌شنبه به کاهش خود ادامه داد و حتی به ۵۱ هزار و ۷۵۰ تومان رسید و در ادامه در ۵۲ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. با این نرخ درهم، قیمت دلار ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد می‌شود.

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به دو دلیل در روز سه شنبه کاهش داشتند. یک اینکه مواضع رهبری انتظارات منفی را تعدیل کرد و دلیل دوم به تزریق بازارساز برمی‌گردد. خبرگزاری تسنیم مدعی شده شنیده‌ها حاکی از احتمال حضور بازارساز به منظور عرضه سنگین ارز در بازار و جمع‌آوری نقدینگی ریال در نرخ‌های فعلی بازار است.

افزایش فروش و عرضه با توجه به شوک افزایشی نرخ در روزهای اخیر مخاطره ریزش نرخ را بالا می‌برد. به نظر می‌رسد کاهش نرخ دلار در روز جاری تا این لحظه هم تحت تاثیر واکنش بازار به این خبر و افزایش فروش در بازار صورت گرفته است. نشانه‌هایی از مداخله درهم از طریق یکی از بانک‌ها عامل وجود دارد.

تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز حمایت ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت میانی آن ۵۱ هزار ۶۰۰ تومان خواهد بود. در ادامه اگر این سطح هم از دست برود می‌تواند با کاهش هزار تومانی تا ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان پایین برود. اما اگر قیمت دلار بالای ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان تثبیت دهد برای شکستن مقاومت ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش خواهد کرد.

کاهشی‌های بازار معتقدند طی چند روز آیند بازارساز اجازه نوسان صعودی در بازار نخواهد داد مگر اینکه اتفاق جدید سیاسی بیفتد، اما افزایشی‌های بازار معتقدند پایینی‌های بازار برای گیج کردن معامله‌گران است و قیمت دلار پس از استراحت دوباره بر مدار صعود برمی‌گردد. به عقیده این دسته بازارساز هرچقدر هم تلاش کند قیمت دلار فعلا وارد دامنه ۴۰ هزار تومان نخواهد شد.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha