۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۷
احتمال صعود شاخص نزدک در میان مدت
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال صعود شاخص نزدک در میان مدت

هیجانات اولیه بازار بدلیل تنش ها و جنگ در خاورمیانه کاهش یافته و قیمت نفت بعد از یک گپ صعودی در شروع هفته، در شرایط اصلاح زمانی در حرکت است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- هیجانات اولیه بازار بدلیل تنش ها و جنگ در خاورمیانه کاهش یافته و قیمت نفت بعد از یک گپ صعودی در شروع هفته، در شرایط اصلاح زمانی در حرکت است. انتظارت تورمی نسبت به دو روز پیش کاهش یافته و در نتیجه انتظارت نرخ بهره ای برای نشست ماه دسامبر نیز با کاهش همراه بوده است. امروز ساعت ۲۱:۳۰ بوقت ایران، متن مذاکرات نشست قبلی فدرال رزرو منتشر می شود، که دیدگاه اعضای این نهاد می تواند بر روند تقاضا برای دلار، طلا، سهام، نفت و دیگر کالا ها و ابزارهای مالی نظیر اوراق خزانه داری تاثیرگذار باشد. در صورتی که تمایلات انقباضی و انتظارات افزایش نرخ بهره در این متن مشاهده شود، احتمال افزایش تقاضا برای دلار تقویت خواهد شد. در حال حاضر تقاضا برای دلار کاهشی است و ریسک پذیری در بازار های سهام افزایش یافته است.

شاخص S&P۵۰۰ در ادامه موج اصلاحی صعودی، به PRZ مهمی حاصل از میانگین های میان مدت روزانه رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. شاخص نزدک اما با تشکیل الگوی دو قلوی برگشتی کف، محدوده PRZ حاصل از میانگین های میان مدت روزانه را شکسته و به ابر کوموی روزانه رسیده، که محدوده کم دامنه ای دارد و احتمال شکست ابر کومو افزایش یافته است. در صورتی که شکست معتبر صورت گیرد، احتمال صعود شاخص نزدک در میان مدت، تقویت خواهد شد. شاخص داوجونز همچنان در زیر میانگین ۲۰۰ روزه در نوسان است و واکنش به این محدوده مقاومتی با اهمیت خواهد بود. حرکت اصلاحی شاخص داوجونز به PRZ حاصل از مقاومت ۳۴۰۰۰ واحدی و میانگین ۲۰۰ روزه رسیده است.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت پس از گپ ابتدای هفته، در شرایط اصلاح زمانی در حرکت است، و در کوتاه مدت احتمال اصلاح و نزول بیشتر وجود دارد، اما در میان مدت روند مشخصی را دنبال نمی کند. اوپک پلاس پیش بینی کرده که سطح تقاضای بین المللی در حال افزایش است، و تنش های خاور میانه نیز می تواند قیمت را در میان مدت به روند صعودی سوق دهد.

۳️- در بازار طلا، با کاهش تقاضا برای دلار که در نتیجه کاهش انتظارات تورمی و نرخ بهره ای ایجاد شده است، قیمت طلا در موج اصلاحی صعودی قرار گرفته و از مقاومت ۱۸۶۰ دلاری به بالا عبور کرده است. احتمال اصلاح قیمت تا محدوده ۱۹۰۰ دلاری تقویت شده است، اما اخبار امروز از شرایط تورمی آمریکا و همچنین انتشار متن مذاکرات نشست قبلی فدرال رزرو، می تواند بر این روند تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha