۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
هشدار نارنجی هواشناسی تهران نسبت به فعالیت سامانه بارشی در استان

هشدار نارنجی هواشناسی تهران نسبت به فعالیت سامانه بارشی در استان

اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار سطح نارنجی، از نفوذ سامانه بارشی و ناپایداری متناوب در استان به‌ویژه برای نیمه شمالی و مناطق غربی استان خبر داد.

به گزارش بازار، بر اساس هشدار هواشناسی تهران یک سامانه بارشی چهارشنبه به استان نفوذ کرده و ناپایداری متناوب آن سبب بارش باران، رگبار و رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد می شود که اثرات مخاطره آمیزی در پی دارد.

این اثرات شامل لغزندگی معابر و جاده ها آبگرفتگی بعضی معابر، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب، وزش باد شدید گاهی وزش باد خیلی شدید و امکان خسارت به سازه های موقت، داربستها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، امکان اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، احتمال صاعقه و بارش تگرگ، امکان سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی و مه و محدودیت دید در نواحی کوهستانی است.

اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه کرده است تا نسبت به عدم تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای آموزشی، عدم جابه‌جایی عشایر یا چرای دام در ارتفاعات، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی اقدام شود.

زمان پایان فعالیت این سامانه روز جمعه اعلام شده است.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha