۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
فروش ۱۷ میلیارد دلاری اوراق قرضه آمریکا توسط سه عضو بریکس در ماه سپتامبر
آمارهای رسمی نشان داد؛

فروش ۱۷ میلیارد دلاری اوراق قرضه آمریکا توسط سه عضو بریکس در ماه سپتامبر

در پی افزایش فعالیت کشورهای عضو بریکس در کاهش وابستگی خود به اقتصاد آمریکا، کشورهای عضو این پیمان تجاری در ماه سپتامبر نیز به کاهش دارایی های خود از سیستم اقتصاد این کشور ادامه داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در پی افزایش فعالیت کشورهای عضو بریکس در کاهش وابستگی خود به اقتصاد آمریکا، کشورهای عضو این پیمان تجاری در ماه سپتامبر نیز به کاهش دارایی های خود از سیستم اقتصاد این کشور ادامه داد.

بر اساس این گزارش، کشورهای عضو بریکس در ماه سپتامبر بیش از ۱۷.۴ میلیارد دلار از دارایی های خود که به شکل اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بود را به پول نقد تبدیل کردند. گفته می شود سه کشور چین، برزیل و عربستان سعودی بیشترین میزان فروش اوراق قرضه ایالات متحده در ماه سپتامبر را به نام خود ثبت کرده اند که بیشترین میزان فروش اوراق قرضه توسط اعضای بریکس طی بازه یک ماهه محسوب می شود.

دلیل اصلی این اقدام، افزایش شاخص دلار و در نتیجه کاهش ارزش اوراق قرضه، طلا، سهام، نفت ودیگر دارایی ها در بازارهای جهانی اعلام شده است؛ موضوعی که کشورهای عضو بریکس را به نزدیک کردن دارایی های خود به دلار و دیگر ارزهای رایج جهانی واداشته است.

بر اساس آخرین آمارهای موجود، چین به تنهایی بیش از ۱۳.۶ میلیارد دلار از اوراق خزانه داری آمریکا که در مالکیت این کشور بوده را طی ماه سپتامبر به پول نقد تبدیل کرده است. با این حساب، مجموع دارایی های چین از اوراق قرضه خزانه داری آمریکا اکنون به رقم ۸۲۱.۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.

همچنین برزیل نیز با کاهش ۲.۷ میلیارد دلاری دارایی های اوراقی خود در رتبه دوم اعضای بریکس ایستاده است. عربستان سعودی نیز به عنوان سومین عضو بریکس، ۱.۱ میلیارد دلار از اوراق قرضه خود را به پول نقد تبدیل کرده است.

کد خبر: ۲۴۸٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha