۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
صندوق بین المللی پول تخمین خود از رشد جهانی برای سال ۲۰۲۴ را کاهش داد
در گزارشی رسمی اعلام شد؛

صندوق بین المللی پول تخمین خود از رشد جهانی برای سال ۲۰۲۴ را کاهش داد

صندوق بین المللی پول در تازه ترین ارزیابی خود از وضعیت اقتصاد جهانی، متوسط رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۳ را ۳ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ صندوق بین المللی پول در تازه ترین ارزیابی خود از وضعیت اقتصاد جهانی، متوسط رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۳ را ۳ درصد اعلام کرد.

با اینحال، صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که تورم جهانی نسبتا مهار شده اما کاملا متوقف نشده است. این صندوق همچنین رشد اقتصادی آمریکا را در ارزیابی جدید خود افزایش داده ولی میزان این رشد برای چین و حوزه یورو را کاهش داده که نشان دهنده ادامه وضعیت نامطلوب اقتصادی در اروپا و چین به عنوان دومین اقتصاد جهان است.

صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی کرده که میزان رشد اقتصادی جهان در سال آینده به ۲.۹ درصد کاهش خواهد یافت که نشانگر ارزیابی منفی این صندوق از وضعیت اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ است. این در حالیست که میزان رشد اقتصادی سال ۲۰۲۴ پیشتر در ماه جولای و از سوی این صندوق ۳ درصد اعلام شده بود.

بر اساس داده های صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۲۲ معادل ۳.۵ درصد اعلام شده بود که با توجه به سیر تحول این ارقام، این میزان طی سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ کاهشی به نظر می رسد.

در همین حال، «پییر اولیور» کارشناس ارشد صندوق بین المللی پول نیز در این خصوص گفته است که علیرغم نجات نسبی اقتصادی جهان از وقایع ناشی از همه گیری کرونا و بحران انرژی به وجود آمده در پس جنگ اوکراین، وضعیت رشد اقتصادی همچنان نامطلوب به نظر می رسد.

کد خبر: ۲۴۸٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha