۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
اینورتر چگونه باعث کاهش هزینه‌ های صنایع می شود؟

اینورتر چگونه باعث کاهش هزینه‌ های صنایع می شود؟

این روزها با توجه به کمبود منابع و هزینه های سنگین، یکی از مهم ترین چیزی که باید بهش توجه کنیم، صرفه جویی در مصرف برق و انرژی الکتریکیه.

به گزارش بازار، این روزها با توجه به کمبود منابع و هزینه های سنگین، یکی از مهم ترین چیزی که باید بهش توجه کنیم، صرفه جویی در مصرف برق و انرژی الکتریکیه.  اینورترهایی مانند ال اس از دستگاه‌ های پر فایده در صنعت هستند که می تونن انرژی برق رو تا حد زیادی ذخیره سازی کنند.  

این دستگاه یک مکانیزم جادویی و فوق العادست که از اتلاف انرژی جلوگیری می کنه و با توجه به نقش ذخیره سازی، بازدهی دستگاه هم تا حد زیادی بالا می بره. تو این مطلب قصد داریم که در خصوص اینورتر ، قیمت اینورتر و عملکردش و همچنین نقشی که در کاهش هزینه های مصرفی داره بپردازیم.

اینورتر چیست؟

اینورتر چیست؟

به طور کلی اینورتر در لغت به معنای مبدله که به آن درایو فرکانس متغیر هم میگن. اینورترها یک دستگاه الکترونیکی و پر قدرت هستند که جریان مستقیم برق را به جریان متناوب تبدیل می کنن. علاوه بر این موارد، نقش مهمی هم در تغذیه سوئیچینگ و معکوس سازی دارن. ولتاژ و توان تولیدی که اینورترها دارن، قابل تغییره و هر فرد طبق نیازش می تونه ولتاژ و توان رو تنظیم کنه.

به طور کلی تعریف های مختلفی در مورد اینورتر وجود داره که مهم ترین و بارز ترین تعریف در مورد اینورتر اینه میتونه جریان مستقیم رو به متناوب تبدیل کنه. اینورترها نوعی کنترل کننده سرعت و راه انداز موتور هستند که با تغییر فرکانس و ولتاژی که به الکتروموتور اعمال می شه، کار می کنن. اینورترها هم در صنعت و هم در منزل استفاده می شه و کلا کاربرد زیادی در زندگی روزمره ما دارند.

مهم ترین ویژگی های اینورتر کدامند؟ 

مهم ترین ویژگی های اینورتر کدامند؟ 

اگه بخواهیم مهم ترین ویژگی اینورتر رو در نظر بگیریم، باید به هوشمند بودن آن اشاره کنیم. هوشمند بودن اینورتر موجب شده تا مصرف برق تا حد زیادی کاهش پیدا کنه و همین امر به دستگاه فشار نمیاره و قدرت دستگاه رو تا حد زیادی بالا می بره. برخی از ویژگی‌های دیگر اینورتر به شرح زیره:

  • تنظیم کننده سرعت موتور
  • روشن و خاموش کردن موتور بدون نیاز به قطع و وصل کردن برق اصلی
  • کم شدن ضربه های مکانیکی به موتور که این امر باعث افزایش طول عمر دستگاه می شه
  • تاثیر اینورتر بر کاهش هزینه ها
  • حفاظت شدن موتور در برابر اضافه بار
  • تاثیر تو گرم نشدن بیش از حد موتور
  • اینورترها می تونن با پی ال سی ها کار کنن و سرعت موتور رو تا حد نیاز تغییر بدن

اینورتر چگونه باعث کاهش هزینه های صنایع می شود؟

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که گفتیم، تاثیر اینورتر بر کاهش هزینه هاست . اینورترها به صورت کاملا هوشمند مقدار باری که به موتور وارد می شه رو تشخیص می دن و متناسب با همون باری که وارد شده، به موتور جریان وارد می کنن. به همین خاطر موتور به میزان مصرف از شبکه جریان می کشه و در نهایت باعث کاهش مصرف میزان برق می شه. وقتی مصرف برق کاهش پیدا کنه، هزینه های کلی صنایع هم کمتر می شه.

از اونجایی که موتورهای القایی یکی از مهم‌ ترین مصرف کننده های بار هستند، با استفاده از اینورتر این مشکلات برطرف می شه. اینورترها درونشون یسری بارهای خازنی دارن که بار راکتیو موتور رو جبران می کنه و در نهایت موتور فقط مصرف کننده بار اکتیو شبکه برق می شه.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد اینورترها و نقششون تو کاهش هزینه و مصرف انرژی صحبت کردیم. به طور کلی اینوترها یسری دستگاه های پرکاربرد تو صنایع اند که جریان مستقیم رو به جریان متناوب تبدیل می کنن و هم تو صنعت و هم تو منزل کاربرد دارند. مهم ترین ویژگی که اینورترها دارن، نقششون تو کاهش هزینه های مصرفی صنایعه. علاوه بر اون هوشمندی این دستگاه هم ویژگی مهمیه که با استفاده از همین هوشمندی  بار موتور رو تشخیص می دن و جریان وارد می کنن. 

کد خبر: ۲۴۸٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha