۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
توافق مجلس و دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان
رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد

توافق مجلس و دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر گفت: در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم یک جلسه بین مجلس و دولت تشکیل و توافق حاصل شد.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۱۰۶ آئین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: بر اساس این ماده رئیس مجلس باید در ابتدای جلسات گزارشی از رخدادهای مهم و مسائل فوری روز را به آگاهی نمایندگان برساند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم روز زلزله‌ای است که در کشور افغانستان اتفاق افتاده و هزاران نفر فوت کردند. از دیگر مسائل مهم روز توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در لایحه برنامه هفتم است که رئیس مجلس اعلام کردند در این زمینه با دولت جلسه‌ای تشکیل می‌شود. در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان همواره بازنشستگان کشوری و لشگری مورد توجه قرار می‌گیرند، در حالیکه بخش اعظمی از بازنشستگان، تامین اجتماعی هستند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر دفعه قبلی که همسان سازی رخ داد به بازنشستگانی که حقوق بالاتری داشتند بیشتر توجه شد و حقوق بازنشستگان ضعیف، کمتر افزایش پیدا کرد. همسان سازی حقوق بازنشستگان باید بسته کاملی باشد و به همه بازنشستگان توجه شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر ما مسلمان هستیم و شاهد اهانت به مسجد الاقصی هستیم که رژیم کودک کش اسرائیل دست به چنین اهانتی زده است. بنده از رئیس مجلس درخواست می‌کنم از روسای مجالس کشورهای اسلامی دعوت کند و جلسه‌ای تشکیل شود تا جلوی این ددمنشی گرفته شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی بیان کرد: در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه، یک جلسه بین دولت و مجلس تشکیل شد و توافق نیز حاصل شده است. در خصوص سایر مسائلی که اشاره کردید نیز بنده امروز صحبت خواهم کرد.

کد خبر: ۲۴۸٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha