۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
هرج و مرج در بازار پروفیل

هرج و مرج در بازار پروفیل

روز دوشنبه روند غالب اکثر زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی با افزایش قابل توجهی همراه بود و شماری از مبادی فروش هم قیمت‌ آهن آلات را ثابت نگه داشتند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز دوشنبه روند غالب اکثر زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی با افزایش قابل توجهی همراه بود و شماری از مبادی فروش هم قیمت‌ آهن آلات را ثابت نگه داشتند.

بازار ارز هم از ابتدای صبح فعالیت خود را با روند افزایشی آغاز کرد و تا پایان روز هزار تومان هم رشد داشت به طوری که از نیمه کانال 53 هزار تومانی هم فراتر رفت؛ به عبارتی قیمت دلار از روز شنبه تا دوشنبه افزایش 4 هزار تومان را تجربه کرد اما در پایان روز قیمت دلار تا مرز کانال 53 هزار تومان عقب‌نشینی کرد که گویا از خبر عدم نقش ایران در طوفان الاقصی نشأت گرفت.

نگاهی به نوسانات قیمت آهن
در پی بروز نوسانات هیجانی افزایش نرخ روز آهن از ابتدای هفته، قیمت میلگرد آجدار هم در غالب مبادی فروش با افزایش 100 تا 300 تومانی همراه بود و تعدادی از شرکت‌ها هم بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند. کف قیمت میلگرد امروز در محدود 23.899 تا 24.200 تومان گزارش می‌شود.

قیمت میلگرد زاگرس با افزایش 300 تومانی حدود 24.200 تومان اعلام شد، قیمت میلگرد نیشابور 24.410 تومان اعلام شد و ثابت بود. قیمت میلگرد امیر کبیر 100 تومان افزایش داشت و در هر کیلو به 24.100 تومان رسید و قیمت میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان نیز با 300 توومان افزایش در هر کیلو حدود 25.800 تومان اعلام شد.

قیمت پروفیل قوطی هم به طور افسارگسیخته‌ای در مسیر افزایشی قرار دارد و قیمت پروفیل 2 میل در هر کیلو حدود 37.500 تا 38.500 تومان برآورد می‌شود این درحالی است که قیمت هر کیلو قوطی طی دو هفته گذشته 36.500 تومان مبادله می‌شد.

روز گذشته نیز قیمت پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و قیمت پروفیل در و پنجره در غالب کارخانه‌ها بین 200 تا 500 تومان افزایش یافت، اما قیمت پروفیل اصفهان و پروفیل تهران ثابت اعلام شد.

در رابطه با تداوم افزایش قیمت پروفیل باید گفت بازار آهن همچنان با کمبود 100 هزار تنی ورق 2 میل در ماه مواجه است، درحالی عرضه ورق به زیر 300 هزار تن کاهش پیدا کرده است که تا چند ماه پیش بیش از 400 هزار تن عرضه می‌شد.

قیمت روز لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی و انواع لوله‌ها هم در غالب مبادی فروش با افزایش 200 تا 500 تومانی همراه بودند.

قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و قیمت ورق رنگی نیز در اکثر مبادی فروش افزایش 600 تومانی داشتند؛ قیمت ورق سیاه نیز در چند کارخانه ثابت اعلام شد اما قیمت ورق سیاه مبارکه و قیمت ورق آهن کاویان هم در برخی ضخامت‌ها بین 300 تا 500 تومان افزایش داشت.

قیمت تیرآهن نیز در بخش کیلوفروشی بین 100 تا 300 تومان افزایش داشت و قیمت هر شاخه تیرآهن هم در اکثر کارخانه‌ها بین 10 تا 150 هزار تومن افزایش یافت.

قیمت ناودانی، قیمت نبشی و قیمت سپری هم در اکثر مبادی فروش با افزایش 100 تا 400 تومانی همراه بود اما قیمت نبشی ناب تبریز و قیمت نبشی جاوید بناب ثابت اعلام شدند.

گزارش‌ها از بورس کالا نیز حاکی است از 212 هزار و 760 تن شمش بلوم عرضه شده، حدود 170 هزار و 260 تن مورد معالمه قرار گرفت که معادل 80 درصد از حجم کل عرضه است. قیمت پایه شمش در عرضه دیروز 19 هزار و 418 تومان برآورد شد.

روند معاملات شمش بورسی متعادل و به دور از هیجانات بازار آزاد بود؛ به عبارتی معاملات بورس دیروز به طور حساب شده کنترل شد به طوری که با وجود افزایش چشمگیری که از ابتدای هفته در قیمت روز اهن رخ داد، اما در برخی مبادی فروش ارائه تخفیف هم به چشم می‌خورد.

با توجه به تقاضای شمش بورسی دیروز احتمالا چهارشنبه فرصت خوبی برای خرید میلگرد بورسی فراهم شود.

شایان ذکر است، شنیده‌ها حاکی است که کش و قوس‌ها و اخبار ضد و نقضی درباره خروج فولاد و سیمان از بورس کالا، پایان یافت و طی جلسه‌ای که معاون اول رئیس جمهور و وزرای صمت، اقتصاد و مسکن داشتند، خروج فولاد و سیامن از بورس کالا منتفی شد و بنا بر این است که هر سه وزارتخانه راهکاری برای تأمین آهن آلات مورد نیاز پروژه‌های مسکن ملی ارائه دهند.

کد خبر: ۲۴۸٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha