۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
تشویق به صادرات بدون تامین ساز و کار مبادلات مالی، بی اخلاقی است
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان:

تشویق به صادرات بدون تامین ساز و کار مبادلات مالی، بی اخلاقی است

گرگان- مرتضوی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان گفت: ترغیب فعالان اقتصادی به صادرات در ایران و از طرفی عدم تامین شرایط مبادلات مالی، نوعی بی اخلاقی محسوب می شود.

سید محمد مرتضوی در حاشیه دومین جلسه کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: فعل صادرات در ایران مانند جنون است و افرادی که قدم در این راه می گذارند در واقع عاشق این کار هستند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان افزود: هیچ انسان عاقلی منابع مالی که دسترنج سال ها کار و تلاش است را در شرایطی قرار نمی دهد که سر انجام آن نامعلوم باشد.

وی گفت: ترغیب فعالان اقتصادی به گردش کار صادراتی در ایران و از طرفی عدم تامین شرایط مبادلات مالی، نوعی بی اخلاقی محسوب می شود.

مرتضوی ادامه داد: فعالان اقتصادی برای ارز آوری و با هدف بهبود شرایط اقتصادی اقدام به صادرات می کنند اما متاسفانه مسئولان در مواردی برای این افراد جرم قضایی تعریف کرده و آنان را ممنوع الورود و ممنوع الخروج می کنند.

وی تاکید کرد: این چالش ها بر کسی پوشیده نیست اما ما وظیفه داریم که این مسائل را منعکس کنیم.

وی گفت: در کوران رقابت با تجار دیگر کشور ها حصول موفقیت برای بازرگانان ایرانی کار دشواری است و فعالان اقتصادی ایرانی باید چند برابر دیگران در این راه انرژی صرف کنند، این در حالی است که این انرژی باید در مدیریت مجموعه و به دست آوردن منابع داخلی صرف شود.

مرتضوی تصریح کرد: امیدواریم تجار ایرانی در آینده ای نزدیک بتوانند در یک شرایط رقابتی درست و سالم در این حوزه فعالیت کنند.

وی با اشاره به شرایط فعلی منطقه آزاد اینچه برون هم گفت: سر و سامان دادن این منطقه باید یکی از اولویت های کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی باشد.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha