۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
تسهیلات فوق العاده ۵۰ میلیون تومانی کمیته امداد برای کارآفرینان
رییس کمیته امداد کشور خبر داد

تسهیلات فوق العاده ۵۰ میلیون تومانی کمیته امداد برای کارآفرینان

بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: کارآفرینان به ازای به کار گیری هر یک از مددجویان واجد شرایط کمیته امداد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات فوق العاده دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در دیدار مشترک با نماینده ولی فقیه و استاندار کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج گفت: این تسهیلات با مبلغ اعلام شده تا سقف به کار گیری ۱۰ نفر از مددجویان این نهاد قابل پرداخت است.

بختیاری افزود: پارسال ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل ویژه مددجویان کمیته امداد در کشور ایجاد شد که ۵۵ هزارمورد از فرصت‌های شغلی ایجاد شده مشاغل خانگی بوده است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: فراهم شدن درآمد و معاش در کنار سرپرستی فرزندان از جمله اهداف ایجاد طرح‌های اشتغالزایی ویژه زنان سرپرست خانوار است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از آمادگی این نهاد انقلابی برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای توانمندی خانوارهای تحت پوشش خبر داد و بیان کرد: این مهم در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شده است.

بختیاری گفت: براساس ماده ۸۳ برنامه شش ساله توسعه، کمیته امداد و بهزیستی سالانه باید ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنند که بالغ بر ۷۰ هزار فرصت آن توسط کمیته امداد امام (ره) ایجاد می‌شود.

وی افزود: در دو سال گذشته تاکنون ۳۲۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

بختیاری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی امسال ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فرصت‌های شغلی به این نهاد انقلابی اختصاص داده بیان کرد: با اعتبارات داخلی ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای گسترش فرصت‌های شغلی در سال جاری در قالب تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال افراد تحت پوشش هزینه خواهد شد.

بختیاری با بیان اینکه پارسال ۳ هزار و ۳۱ مورد فرصت شغلی در کهگیلویه وبویر احمد با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان ایجاد شده افزود: از مجموع ۲۰ هزار فرصت شغلی که امسال توسط کمیته امداد امام (ره) در کشور ایجاد می شود ۵ هزارو ۵۰۰ مورد هم در کهگیلویه وبویر احمد خواهد بود.

وی اضافه کرد: صندوق‌های صدقات محلات برای مشارکت در امور خیریه در اختیار مساجد قرار می گیرند که با این مصوبه ۲۲ مرکز نیکو کاری با ۳۰ هزار صندوق صدقه مشمول این طرح می‌شوند.

بختیاری به رزمایش همدلی، مواسات و کمک های مومنانه پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این نهاد با راه اندازی  ۳۱۳ آشپز خانه ۱۱ میلیون بسته غذای بین نیازمندان توزیع کرد.
وی اضافه کرد: در مناطقی هم که امکان توزیع بسته‌های غذایی وجود نداشت بسته‌های ۱۸۰ هزار تومانی و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته جیره خشک توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه ۷۱۰ هزار حامی ایتام در کشور فعال هستند که حدود ۳۰۰ هزار یتیم را حمایت می‌کنند گفت: پارسال ۹۱۱ میلیارد تومان به مدد جویان کمک کردند.

به گفته‌ بخیتاری از این تعداد ۴ هزار نفر ایتام در کهگیلویه وبویراحمد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج هم در این دیدار مشارکت کمیته امداد به عنوان یکی از مهمترین نهادهای انقلابی را دلسوزانه و موثر دانست و گفت: توانمند سازی خانوارهای تحت پوشش به منظور تکریم آنان رویکرد مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) است که تداوم آن به خود کفایی این خانواده‌ها کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به پیشینه‌ مردم استان قبل از انقلاب اشاره و بیان کرد: مردم این خطه طعم خدمات را با پیروزی انقلاب اسلامی چشیده اند چرا که تا پیروزی انقلاب اسلامی از کمترین امکانان و خدمات هم محروم بودند.

وی افزود: اعطای تسهیلات باید با نظارت بر شیوه مصرف این تسهیلات توام باشد تا مسیرآن منجر به شغل شود.

کد خبر: ۲۴٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha