۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
نمایشگاه چابک تجاری ایران در بغداد گشایش یافت

نمایشگاه چابک تجاری ایران در بغداد گشایش یافت

سومین نمایشگاه چابک تجاری ایران از امروز (سه شنبه) با حضور سفیر ایران و فعالان بازرگانی دو کشور در هتل فلسطین بغداد گشایش یافت.

به گزارش بازار، در این نمایشگاه که به مدت ۲ روز برگزار می شود، بیش از ۵۰ شرکت ایرانی توانمندی‌های خود در زمینه های صنایع بسته بندی و چاپ، شوینده ها، مواد غذایی، تجهیزات کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی، تجهیزات دارویی و ظروف یکبار مصرف را به نمایش گذاشته اند.

«اصغر عباس پور» مدیر موسسه «تسهیلگران تجارت فردا» در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه باعث آشنایی و ارتباط بیشتر تجار و بازرگانان ایرانی از توانمندی های دو کشور در زمینه های اقتصادی می شود.

وی با اشاره به وجود هشت گذرگاه مرزی بین دو کشور گفت: با توجه به مسافت کم و قیمت مناسب محصولات ایرانی باید از ظرفیت بازار عراق به منظور توسعه تعاملات بیشتر استفاده کنیم.

مدیر موسسه «تسهیلگران تجارت فردا» یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه به شکل «شو روم» را کاهش هزینه ها بیان کرد و افزود: برپایی این نوع نمایشگاه ها نسبت به نمایشگاه های بزرگ، هزینه های کمتری را برای تجار شرکت کننده در پی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که در طول سال تعداد بیشتری از این نمایشگاهها بین دو کشور برگزار شود تا تجارت پایدار بین ایران و عراق به وجود آید.

«عقیل هاشمی» رئیس هیات استشاری اتحادیه صنایع عراق نیز ابراز امیدواری کرد که تجار و فعالان صنعتی ایران و عراق بالاترین همکاری ها را باهم داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم در سال‌های آینده همکاری‌های دو کشور در زمینه صنعتی توسعه یابد و با مشارکت همدیگر بتوانیم صنایع ایران و عراق را پیشرفت دهیم.

همچنین دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به جایگاه بخش خصوصی در ساختار اقتصادی ایران اظهار داشت: ۹۰ درصد حجم مبادلات تجاری ایران و عراق توسط بخش خصوصی انجام می شود و به نمایندگی از بخش خصوصی ایران دست همکاری با تجار و فعالان بازرگانی عراق دراز می کنیم.

«جهانبخش سنجابی شیرازی» با بیان اینکه بودجه بخش های عمرانی و سازندگی عراق در سه سال آینده با رشد مواجه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران منبع قابل اعتمادی برای اجرای پروژه های عمرانی و سازندگی در عراق است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ شرکت ایرانی در سومین نمایشگاه چابک تجاری ایران در عراق حضور یافته اند، گفت: این جمع کوچکی از توانمندی های اقتصادی ایران است که در هشت گروه کاری دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند.

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: حدود ۱۵ میلیارد دلار از ۶۵ میلیارد دلار واردات سال گذشته عراق در این هشت گروه کاری که تجار ایرانی در این نمایشگاه شرکت کرده اند، اختصاص دارد.

وی برگزاری این نمایشگاه را فرصت خوبی برای فعالان بازرگانی عراق که تمایل به همکاری با شرکت های ایرانی دارند، دانست و افزود: معتقدیم که برای بازرگانی پایدار بین دو کشور باید به سمت تجارت دو جانبه گام برداریم و بخش خصوصی ایران در این راستا از آمادگی کامل برخوردار است.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha