۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
عرضه و نظارت در بورس کالا بیشتر شود
معاون وزیر صمت:

عرضه و نظارت در بورس کالا بیشتر شود

برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در خصوص عرضه نامناسب مواد اولیه واحدهای صنعتی در بورس کالا گفت: باید عرضه و نظارت در بورس کالا بیشتر شود.

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران افزود: این دغدغه‌ی جدی برای صاحبان صنایع است و انتظار داریم که برخی از شرکت‌های عرضه کننده مواد اولیه، سعی کنند به بهانه‌های مختلف مانند مهندسی عرضه قیمت مواد را تعدیل کنند و با ایجاد رقابت کاذب در بازار، به گران فروشی روی نیاورند.

وی افزود: گاهی برای ایجاد عطش در بازار، عرضه مواد اولیه به درستی انجام نمی‌شود براین اساس انتظار داریم که فعالیت بورس کالا، به صورت شفاف، متوازن باشد و عرضه متناسب به صورت هفتگی انجام گیرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: منابع صنایع بالادستی در درازمدت به صنایع پایین دست گره خورده، نباید سود صنایع پایین دست به حداقل برسد در حدی که کالاهایشان قابلیت صادرات نداشته باشد.

وی افزود: در سال گذشته ما یکی از صادرکنندگان رادیاتور فولادی بودیم هم اکنون به علت آن که فولاد در جهان ارزان شده و تولید رادیاتور فولادی دیگر در کشور مزیت ندارد صادرات ما متوقف شده است. ما به نیابت از تولیدکنندگان موظف به پیگیری آن هستیم.

برادران با اشاره به اینکه تولید و ایجاد اشتغال رشد پیدا کرده است افزود: نرخ بیکاری ما در صنعت به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت با نمایندگان و فعالان صنعتی، تولیدکنندگانی استان گیلان گفت: استان گیلان در کنار سایر قابلیت‌هایی که دارد، یک استان صنعتی هم محسوب می‌شود.

برادران افزود: در ۳۳ شهرک صنعتی این استان، برای ۴۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و بیش از ۲ هزار و ۳۰۵ واحد به بهره برداری رسیده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در جلسه وزیر صمت‌ با نمایندگان و فعالان صنعتی، تولیدکنندگانی که چالش داشتند توانستند موضوعاتی را که در سطوح مدیریتی حل نشده بود مطرح کنند، دغدغه‌هایی است مربوط به حوزه نظام بانکی، مجموعه مواد اولیه‌ای که از بورس کالا (محصولات فولادی و پتروشیمی) تامین می‌شود و رقابت‌هایی که در بورس کالا قیمت‌های آن‌ها با توجه به عرضه نشدن برخی مواد در ماه‌های اخیر صورت گرفته است.

برادران افزود: آقای وزیر در آن دسته حوزه‌هایی که مربوط به وزارت صمت بود دستورات لازم را صادر کرد و برخی از موارد که در اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت خارج بود با سایر وزارتخانه‌ها طرح موضوع کرد تا بتوانیم موارد را دنبال کنیم.

وی گفت: مشکلاتی که در این نشست مطرح شد، مشکلات رایج واحدها هستند و باتوجه به رشدی که در حوزه برق صنعتی بوده، اما واحدهای صنعتی این انتظار را دارد که برق بیشتری تامین شود که با راهکارها و دستوراتی که آقای وزیر پیش بینی کردند با همراهی وزارت نیرو این مشکل در سال آینده رفع خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha