۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
ارزپاشی ۴۵ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی جواب نداد
شِکِل در برابر دلار به پایین‌ترین سطح سقوط کرد

ارزپاشی ۴۵ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی جواب نداد

بانک اسرائیل شروع به فروش و مبادله ارزهای خارجی در بازار داخلی به مبلغ ۴۵ میلیارد دلار کرده است.

به گزارش بازار، با نادیده گرفتن تلاش‌های «بانک رژیم صهیونیستی» برای حفظ ثبات پول محلی، نرخ مبادله شِکِل رژیم صهیونیستی در ابتدای معاملات روز سه شنبه به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا از ژانویه ۲۰۱۶ کاهش یافت.

براساس داده‌های نرخ مبادله در معاملات آسیایی، دلار آمریکا تا ساعت ۶:۰۰ به وقت گرینویچ ۳.۹۵ شِکِل فروخته شد که پایین‌ترین سطح از جلسه ۲۹ ژانویه ۲۰۱۶ است.

فشارهای سیاسی و امنیتی که رژیم اشغالی به دلیل جنگ با نوار غزه و تشدید تنش در مرز شمالی با لبنان با آن مواجه است، تلاش‌های بانک رژیم صهیونیستی برای حفظ ثبات نرخ ارز را تحت الشعاع قرار داده است.

بانک رژیم صهیونیستی روز دوشنبه برنامه‌ای را برای محافظت از شِکِل در برابر نوسانات ناشی از جنگ جاری بین رژیم اشغالی و مقاومت فلسطین در نوار غزه با فروش ۳۰ میلیارد دلار ارز خارجی در بازارهای داخلی اعلام کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی بانک صادر شده، علاوه بر برنامه ۳۰ میلیارد دلاری و در صورت لزوم، این بانک از طریق مکانیسم‌های سوآپ بازار تا سقف ۱۵ میلیارد دلار نقدینگی را در اختیار بازار قرار می‌دهد.

این بانک اعلام کرد که در دوره آتی به منظور کاهش نوسانات نرخ ارز و تامین نقدینگی لازم برای تداوم عملکرد روان بازارها، در بازار فعالیت خواهد کرد.

حماس و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه روز شنبه عملیات «طوفان الاقصی» را در پاسخ به «حملات مستمر نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها، اموال و مقدسات آن‌ها به‌ویژه مسجد الاقصی» آغاز کردند.

در مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی عملیات شمشیرهای آهنین را آغاز کرد و همچنان به حملات فشرده به بسیاری از مناطق در نوار غزه که بیش از دو میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، ادامه می‌دهد که از وخامت شرایط زندگی در نتیجه محاصره مداوم این رژیم از سال ۲۰۰۶ رنج می‌برند.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha