۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
پایان مثبت معاملات روز جاری

پایان مثبت معاملات روز جاری

در معاملات روز جاری با تزریق اخبار مثبت سیاسی در یک ساعت پایانی داد و ستد شاهد پررنگ شدن خریداران در نقش خریدار بودیم.

به گزارش بازار، بازار این روزها بی رمق و کم حجم تر از همیشه به کار خود پایان داد اما اخبار مثبتی که در دقایق پایانی به بازار سهام تزریق شد، شاهد بازگشت تقاضا و قرار گرفتن اکثریت نمادها در سقف قیت روزانه بودیم.

بازار سهام از سوی درگیر اخبار سیاسی و نوسانات محرکه اصلی خود دلار است. بازار سهام این روزها با پررنگ شدن نقش اخبار سیاسی روبرو است و بموجب آن شاهد نوسانات دلار و قرار گرفتن در محدوده بالای ۵۰ هزار تومان بودیم. این روزها نه تنها دلاری ها بلکه ریالی ها هم برای خرید سهامداران جذابیت ندارند و اغلب نمادها با توجه به اصلاح تند و تیزی که مواجه هستند به کف های تکنیکالی خود رسیده اند.

اما موضوع دیگری که می توان به آن اشاره کرد، بحث تجدید ارزیابی شرکت ها می باشد که این روزها باز هم نقش بسزایی در معاملات سهامداران به خود گرفته است. بطور مثال نماد #زملارد و یا ذوب که به تازگی آمادگی خود را شرکت برای تجدید ارزیابی اعلام کرده است، در این بازار بلاتکلیف با افزایش نسبی تقاضا در مدار مثبت دنبال می شوند.

اما در معاملات روز جاری با تزریق اخبار مثبت سیاسی در یک ساعت پایانی داد وستد روز جاری شاهد پررنگ شدن خریداران در نقش خریدار بودیم.

یکی از راه های تحلیل بنیادی و حتی تکنیکال شناسایی نمادهای با ارزش بورس در معاملات روزانه و به دست آوردن هدف قیمتی آن است، هرچقدر ارزش معاملات چه در روند مثبت و چه منفی در یک نماد بیشتر باشد، آن نماد مورد توجه سهامداران بازار سرمایه است، نمادهایی که در صف فروش و صف خرید قرار دارند نشان دهنده پیشرونده بودن یا اصلاح قیمتی نمادها بوده و می تواند مورد توجه قرار بگیرد، البته این یکی از مواردهای تحلیل نمادها بوده و بررسی دقیق تر، باید موارد بنیادی و تکنیکال یک سهم مانند گزارشات فصلی و میاندوره شرکت ها را بررسی کرد.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha