کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ایلان ماسک شکایت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ایلان ماسک شکایت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بار دیگر از ایلان ماسک مالک شبکه اجتماعی X شکایت کرد.

به گزارش بازار، این نهاد از یک دادگاه فدرال خواست ماسک را موظف کند که درباره تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری غول رسانه اجتماعی توییتر شهادت دهد.

این سومین باری است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ماسک را به دادگاه می‌کشاند.

به گفته کارشناسان، پرونده جدید مجدداً در آتش اختلافات بین ثروتمندترین مرد جهان و قدرتمندترین تنظیم‌کننده اوراق بهادار آمریکا خواهد دمید.

«استفن کریمینز» وکیل سابق SEC گفت: این پرونده با اختلافات گذشته ایلان ماسک و SEC متفاوت است، زیرا قانون برای اعلام شهادت تحقیقاتی و جمع‌آوری اسناد به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اختیار کامل داده است.

به گفته وکلا اگر ماسک از تصمیم دادگاه سرپیچی کند، احتمالا تا زمانی که شهادت ندهد، جریمه خواهد شد. در یک سناریوی بدبینانه هم سرپیچی بیشتر می‌تواند منجر به زندانی شدن وی شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا ماسک در سال ۲۰۲۲ هنگام خرید سهام توییتر، قوانین خرید اوراق بهادار را زیر پا گذاشت i یا نه.

تحقیقات درباره اقدامات ایلان ماسک در آوریل ۲۰۲۲ (فروردین – اردیبهشت ۱۴۰۱) آغاز شد. در جریان این تحقیقات، ماسک اسنادی را ارائه کرد و از طریق ویدئوکنفرانس در دو جلسه شهادت داد. SEC بعداً اسناد جدیدی دریافت کرد و ماسک را در ماه مه (اردیبهشت – خرداد) احضار کرد تا دوباره شهادت دهد.

ماسک موافقت کرد که در ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) شهادت دهد، اما دو روز قبل از این تاریخ اعلام کرد که در جلسه حاضر نخواهد شد.

روز پنجشنبه، ماسک در پستی در شبکه اجتماعی X نوشت که چنین آژانس‌هایی به بازنگری همه‌جانبه نیاز دارند. «الکس اسپیرو» وکیل ماسک هم گفت که تحقیقات اشتباه بوده و کافی است.

در مقابل، وکلای دادگستری اعلام کردند که برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا دیگر آژانس‌های فدرال غیرعادی نیست که در حین تکامل تحقیقات به دنبال شهادت باشند.

تنها چند ماه پس از اینکه ماسک با کمیسیون SEC برای بررسی توییت‌هایش به توافق رسید، آژانس تشخیص داد که او این قرارداد را نقض کرده و لذا از او شکایت کرد.

«رابرت فرنچمن» یکی از وکلایی که از صاحبان کسب و کار در امور SEC دفاع کرده، می‌گوید: بعید است که ماسک در این نبرد پیروز شود.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha