۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
دو هزار و ۷۵۱  طرح اشتغال روستاهای کرمان به بهره‌برداری رسید
مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمان:

دو هزار و ۷۵۱  طرح اشتغال روستاهای کرمان به بهره‌برداری رسید

کرمان- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: طی یک سال گذشته در کرمان دو هزار و ۷۵۱ طرح در حوزه‌ های اشتغال و سرمایه ‌گذاری روستاها به بهره‌ برداری رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری کرمان، محمدجواد عبدالکریمی در خصوص اعتبارات دولتی برای روستاها گفت: در سال ‌های اخیر هر ماه سرانه اعتبارات به حساب دهیاری‌ های استان واریز می ‌شود که در سال ۱۴۰۰ حدود یک هزار میلیارد تومان و در سال گذشته حدود دو هزار میلیارد تومان به حساب آنها واریز شده و این روند در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه دو هزار و ۴۷۷ دهیاری در استان وجود دارد، تصریح کرد: شوراهای روستا به عنوان مغز متفکر برنامه ‌ریزی و توسعه ‌نگری مبتنی بر خودکفایی با هماهنگی بخشداری‌ ها، تطابق مصوبه‌ ها با قوانین، آنها را تصویب و جهت اجرای مصوبات به دهیاری ‌ها ابلاغ می‌ کنند و همدلی و وفاق خوبی را در بین شوراها و دهیاری‌ها شاهد هستیم.

وی بیان داشت: از مهر ماه سال گذشته تاکنون، یک هزار و ۳۶۰ طرح با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۹۱۸ نفر در شمال استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است.

عبدالکریمی افزود: در جنوب استان نیز یک هزار و ۳۹۱ طرح با میزان سرمایه ‌گذاری یک هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۳۹۶ نفر انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع کل استان تعداد دو هزار و ۷۵۱ طرح با سرمایه‌ گذاری چهار هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال و اشتغال سه هزار و ۳۱۴ نفر در سراسر استان در حوزه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستاهای استان به بهره‌برداری رسیده است.

عبدالکریمی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به دهیاری‌های استان بیان کرد: بیش از ۳۳۶ طرح روستایی منحصرا توسط دهیاری‌ها و اعتبارات دولتی انجام شده که عمدتا در زمینه‌ های بهسازی معابر، هدایت آب ‌های سطحی، جدول ‌گذاری، زیرسازی و آسفالت، فضای سبز و غیره است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ ها و توانمندی‌ های روستاها گفت: نمایشگاه توانمندی‌ ها و دستاوردهای روستاییان و عشایر کشور با نام روستا آباد در محل مصلی تهران دایر است که استان کرمان با ۵۴ غرفه در این نمایشگاه شرکت کرده و استقبال خوبی نیز از نمایشگاه صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان با اشاره به تخصصی محور بودن کار در دهیاری‌ها و لزوم آموزش کارکنان و دهیاران بیان داشت: به دلیل حساسیت کار در دهیاری‌ها بحث آموزش نیروها بسیار مهم است که به همین منظور آزمون تخصصی از نیروهای امور مالی و فنی در مجموع از ۲۵۶ نفر برگزار شد.

وی ادامه داد: در راستای توانمندسازی دهیاران خصوصا دهیاران جدیدالورود منتخب دوره ششم، دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات برای یک هزار و ۱۴۱ نفر برگزار شد و ۳۰۰ نفر نیز از کارکنان امور مالی دهیاری‌ها نیز آموزش دیده و دیگر کارکنان هم به ‌صورت دوره ‌ای و منطقه ‌ای آموزش ‌های لازم برنامه‌ ریزی و انجام شده و یا در حال انجام‌ است.

کد خبر: ۲۴۸٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha