۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
مردم، محور توسعه شهری هستند| نیاز تهران به اتوبوس تا سال آینده مرتفع می‌شود
رئیس جمهور:

مردم، محور توسعه شهری هستند| نیاز تهران به اتوبوس تا سال آینده مرتفع می‌شود

رئیس جمهور تصریح کرد: در راستای ارتقا رفاه شهروندان، باید تلاش کنیم هزینه، زمان و خطر سفرها کاهش پیدا کند.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز - سه شنبه - ۱۸ مهرماه ۳ ایستگاه شهران، کوهسار (شهید علی وردی) و شهر زیبا از خط ۶ و ایستگاه میدان کتاب در خط ۷ متروی تهران امروز (۱۸ مهرماه) را افتتاح کرد، در سخنانی اظهار داشت: رشادت، شجاعت، ایستادگی، مقاومت، ابتکار عمل و خلاقیت مجاهدین فلسطینی را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: حملات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد ظلم و ستم به یک ملت و آواره کردن زنان، کودکان و تصرف اراضی کشاورزی و سرزمین آنها و ظلم به فلسطینیان می‌تواند شاید یک مدت زمان کوتاهی باشد اما مردمی را که به آنها ستم شده به ستوه می آورد و حاضر نیستند این ظلم‌ها ادامه داشته باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اراده پولادین جوانان فلسطینی حماسه بزرگی خلق کرد، افزود: امید است خداوند به همه مجاهدین راه خدا توفیق بدهد و آنها را در رسیدن به حق واقعی که آغاز ساختن سرزمین‌شان است مدد کند و همه ما شاهد باشیم که فتح و نصرت نهایی نصیب فلسطینان و مظلومان فلسطینی شده است.

وی ادامه داد: حضور من در آئین افتتاحیه ۴ ایستگاه جدید مترو در غرب تهران برای تقدیر از همه دست اندرکاران است.

رئیس جمهور تصریح کرد: همتی که امروز در شهرداری برای مردم تهران وجود دارد و تلاشی که امروز برای رفع دو مشکل در حوزه حمل و نقل ترافیک و موضوع آلایندگی انجام می شود، قابل تقدیر است.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: این نگاه قابل تقدیر است که موجب شده جوانان، مهندسان و کارگران حوزه حمل و نقل، شبانه روز برای رفع ترافیک و آلایندگی‌ها تلاش کنند.

وی بیان داشت: گام‌هایی که برای خطوط ریلی و احداث ایستگاه‌های مختلف برداشته شده، گام‌های بسیار خوبی بوده است و اکنون تعداد ایستگاه‌های مترو عدد بالایی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همت شهردار تهران و همکاران وی این است که تعداد ایستگاه های مترو را به عدد بالاتری برسانند، تحقق این امر را نیازمند اعتبارات و همت شبانه‌روزی دانست و گفت: این کار در راستای رفاه مردم تهران انجام می شود و البته قابل دست‌یابی است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: تامین واگن مورد نیاز، مساله مهمی است که می‌تواند افزایش بهره‌وری را به‌دنبال داشته باشد و موجب صرفه‌جویی در زمان سفرهای بین شهری و هزینه شود که در این میان تلاش‌هایی که در این رابطه در متروی تهران انجام می‌شود، بسیار مهم است.

وی در ادامه مردم را محور توسعه شهری هستند، گفت: دولت خود را موظف به کمک برای توسعه همه شهرهای کشور می‌داند و حامی شهرداری‌هاست تا خدمات خود را با موفقیت انجام دهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در راستای ارتقا رفاه شهروندان، باید تلاش کنیم هزینه، زمان و خطر سفرها کاهش پیدا کند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: در کنار این کار، افزایش ناوگان حمل و نقل شهری در حوزه اتوبوس باید مورد توجه قرار گیرد که در این رابطه، گام هایی برای تامین اتوبوس مورد نیاز برداشته شده و تعداد اتوبوس در تهران افزایش پیدا کرده است و برنامه‌ریزی شده که تا سال آینده این نیاز کاملا مرتفع شود.
وی درباره برقی کردن تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها در تهران نیز گفت: کاری که تاکنون در این زمینه برنامه‌ریزی شده این است که تا آخر سال جاری تعدادی از این تاکسی‌ها برقی شوند و برای سال آینده کار جدی‌تری در دست اقدام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه این اقدامات برای رفع مشکل ترافیک و آلایندگی و به نفع مردم در تهران است، افزود: برای رفاه مردم تهران باید کارهای زیادی انجام بگیرد و هدفگذاری خوبی در این رابطه انجام شده که جای تقدیر دارد زیرا شاهد همت و تلاش شهرداری تهران هستیم.

آیت الله رئیسی بیان کرد: حضور من برای تشکر از همه دست‌اندرکاران است که برخی از آنها در این جلسه حضور دارند و بسیاری از کارگران و مهندسانی که شبانه‌روزی زحمت کشیدند در جلسه حضور ندارند و باید از تک تک آنها برای این کار ارزشمند صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

وی یادآور شد: صرفه‌جویی در زمان بسیار مهم است. مسافرت‌های شهر تهران شاید گاه اگر درست به ترافیک توجه نشود یک تا یک ساعت و نیم زمان برای جابجایی از یک نقطه به نقطه دیگر تهران زمان نیاز داشته باشد و نیمی از روز یک فرد را به خود اختصاص دهد و باعث هدر رفتن زمان شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کاری که امروز در تهران برای افزایش ایستگاه های مترو انجام می‌شود برای صرفه‌جویی در زمان و وقت است، اضافه کرد: مترو بهترین وسیله برای کاهش و مدیریت زمان است تا مردم بتوانند از وقت‌ خود برای انجام کارهایی که در شهر تهران دارند، استفاده کنند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: کاهش هزینه هم در کنار کاهش زمان موضوع بسیار حائز اهمیتی است، همچنین کم خطر و بی‌خطر بودن سفر با این وسیله هم وجود دارد.

وی بیان داشت: گاهی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد که رنج بسیار به دنبال دارد بنابر این هر کدام از ما که بتوانیم تلاش‌هایی در کاهش این حوادث و کاهش هزینه و زمان سفر داشته باشیم، رفاه مردم را به دنبال دارد، که امروز این اهداف و این سمت و سو در شهرداری تهران کاملا آشکار است.

از ساخت مسکن تا ساماندهی مسائل اجتماعی؛ کارهای مهمی در تهران در حال انجام است
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه قرارگاه ساخت مسکن، کار را به خوبی دنبال می‌کند و توسعه فضای سبز تهران موضوع بسیار مهم و ارزشمندی است، گفت: دولت، دستگاه قضایی، بهزیستی و سایر دستگاه‌ها مساعدت کنند تا مسائل اجتماعی در تهران سامان یابد.

آیت الله رئیسی افزود: دولت به عنوان حامی مردم و شهروندان در پیشبرد پروژه‌ها عمل می‌کند و باید تلاش کنیم که حوادث، هزینه و مدت زمان سفر را برای مردم کاهش دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: هر مسئولی در هر گوشه‌ای باید به دنبال تلاش و کار باشد و مردم نمی‌خواهند شاهد اختلافات مسئولان در رسانه‌ها باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم می خواهند در زندگی‌شان احساس گشایش کنند و مسئولان نیز باید برای رفاه حال مردم با جدیت تلاش کنند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: معتقدم هر کسی در هر گوشه‌ای که مسئولیتی دارد باید کار و تلاش کند و مردم هم شاهد خدمات وی باشند. مردم به هیچ عنوان آمادگی شنیدن برخی اختلافات را ندارند. بلکه آمادگی دارند که خدمات، گشایش‌ها، توسعه در زندگی و رفاهشان را ببینند.

وی گفت: اینکه دو یا چند مسئولی هر کدام بخواهند راه خود را بروند و اختلافات در گفت و گوها و در سطح جرائد وجود داشته باشد مردم آمادگی دیدن این موضوعات را ندارند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: خواسته مردم این است که شبانه‌روزی برای آنها کاری انجام شود و شاهد باشند که اتفاقی در زندگی آنها افتاده است، از این رو مسئولان باید کارهای بزرگی را برای مردم رقم بزنند و رفاه برای مردم به ارمغان آورند تا مردم احساس کنند گشایشی در زندگی آنها شده است.

آیت‌الله رئیسی افزود: مردم انتظار دارند ببینند خیابانی که تا دیروز آسفالت نبوده، آسفالت شده، احیانا اگر ایستگاهی در محل‌ زندگی‌شان مدت‌ها انتظار افتتاح آن را می‌کشیدند، افتتاح شده و یا مدرسه‌ای که در مدت‌ها انتظار ساخته شدن آن را می‌کشیدند، ساخته شده است.

کد خبر: ۲۴۸٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha