۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
جمع بندی ستاد اقتصادی دولت عدم خروج سیمان و فولاد از بورس کالا است
وزیر اقتصاد:

جمع بندی ستاد اقتصادی دولت عدم خروج سیمان و فولاد از بورس کالا است

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: جمع بندی ستاد اقتصادی دولت عدم خروج سیمان و فولاد از بورس کالا و استفاده از ظرفیت بورس کالا برای اصلاحات مدنظر وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی گفت: در حوزه اقتصادی بین تیم دولت انسجام وجود دارد. وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاست‌گذار مسکن دغدغه هایی در مسئله تامین مصالح سیمان و فولاد دارد که ما هم درک می کنیم. علت ورود برخی از کالاها به بورس کالا ناشی از فرآیندهای حواله‌های فسادزایی بود که پیش از این وجود داشت.

خاندوزی افزود: قبل ورود این محصولات به بورس کالا دلالان به این حواله ها داشتند با واسطه گری های غیر مولد سودهای کلان دریافت کردند و تصمیم گرفته شد این کالاها در بورس کالا عرضه شود و نتیجه آن حذف و شفافیت شفاف بود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: بورس کالا ابزارهای بسیار مناسبی برای عرضه و تقاصا ایجاد می کند. به عنوان مثال از طریق بستن کدهای خریدارانی که قانون را رعایت نکردند و یا با افزایش مبلغ پیش پرداخت که جلوی تقاضاهای کادب را می‌گیرد می‌توانیم اعمال مدیریت کنیم.

خاندوی تاکید کرد: بنده هم شخصا به وزیر راه گفتم و هم در جلسه ستاد اقتصادی دولت که؛ بورس کالا کاملا آمادگی دارد با نظر وزارت راه و صمت و همچنین دستگاه های دخیل برای ساخت مسکن، اصلاحات لازم را در چارچوب ساز و کار بورس کالا پیش ببرد.

کد خبر: ۲۴۸٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha