۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
افزایش ۵ برابری ظرفیت ساخت ایزوتوپ های دارویی و رادیوداروها در کشور تا سال ۱۴۰۳
اسلامی در گفت وگو با بازار مطرح کرد:

افزایش ۵ برابری ظرفیت ساخت ایزوتوپ های دارویی و رادیوداروها در کشور تا سال ۱۴۰۳

بوشهر- اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از افزایش ۵ برابری ساخت ایزوتوپ های دارویی و رادیوداروها در کشور تا سال ۱۴۰۳ خبر داد.

محمد اسلامی در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی بتن ریزی نیروگاه اتمی بوشهر در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی ایران در راستای خودکفایی و بومی سازی قطعات مختلف، اقدامات موثری انجام داده و به فضل الهی این روند با شتاب قابل توجهی تداوم دارد.

وی افزود: با وجود، سنگ اندازی ها و مخالفت های دشمنان، در حوزه دانش بنیان نیز به توفیقات روزافزونی در سازمان انرژی اتمی ایران رسیده ایم و امیدوارم خبرهای ارزشمندی از موفقیت دانشمندان این حوزه بزودی منتشر شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از ۵ برابر شدن ساخت ایزوتوپ های دارویی در کشور خبر داد و تصریح کرد: طرح های مهمی در سازمان انرژی اتمی ایران برای ساخت ایزوتوپ های دارویی و تولید رادیوداروها در دست اجراست و با برنامه ریزی صورت گرفته، ظرفیت تولید ایزوتوپ ها حدود ۵ برابر خواهد شد.

اسلامی خاطر نشان کرد: در حوزه رادیوداروها، تا سال ۱۴۰۳ یکی از قطب های جهانی خواهیم شد و نیازهای سایر مناطق جهان‌را تامین خواهیم کرد.

وی از تامین نیازهای پتروشیمی ها و صنایع بزرگ کشور توسط سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد و گفت: تامین ابزار دقیق این صنایع در حد وسیع و گسترده با تلاش سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده و بدون نیاز به واردات این قطعات، خودکفا شده ایم.

بر اساس این گزارش، آیین عملیات اجرایی بتن ریزی دیواره "ترازبالای صفر" واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مسئولان استان بوشهر آغاز شد.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha