۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
افتتاح و بهره‌برداری از ۴ ایستگاه جدید مترو تهران
فردا انجام می شود؛

افتتاح و بهره‌برداری از ۴ ایستگاه جدید مترو تهران

همزمان با افتتاح از ۴ ایستگاه مترو تهران و بهره‌برداری از ۹ کیلومتر مسیر جدید، عملیات حفاری خط ۱۰ نیز فردا (سه‌شنبه ۱۸ مهر) آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، با افتتاح ایستگاه‌های شهر زیبا، شهران و شهید آرمان علی‌وردی (کوهسار) و ۶ کیلومتر مسیر جدید در خط ۶ مترو و ایستگاه میدان کتاب و ۳ کیلومتر مسیر جدید در خط ۷ مترو، ۹ کیلومتر به شبکه ریلی پایتخت افزوده می‌شود.

شبکه متروی تهران هم اکنون با ۲۷۴ کیلومتر مسیر و ۱۵۰ ایستگاه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند که با احتساب ۴ ایستگاه جدید و افزایش ۹ کیلومتر خط جدید مترو، طول خطوط مترو به ۲۸۳ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های مترو به ۱۵۴ ایستگاه می‌رسد و به این ترتیب، محلات پرجمعیت شهر زیبا، شهران و کوهسار در غرب تهران و میدان کتاب در سعادت‌آباد از خدمات مترو برخوردار می‌شوند.

علاوه بر ایستگاه‌ها و خطوط جدید مترو، عملیات حفاری خط ۱۰ مترو به طول ۴۵ کیلومتر شامل ۳۳ ایستگاه نیز آغاز می‌شود که از محله وردآورد در غرب تهران تا فلکه سوم تهران‌پارس در شرق تهران امتداد دارد و ۶ منطقه شامل مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۲۲ را تحت پوشش قرار خواهد داد.

احداث خط ۱۰ مترو، علاوه بر توسعه مترو باعث کاهش ازدحام مسافران در خطوط هفت‌گانه فعلی مترو خواهد شد و به عنوان نمونه، بخشی از مسافران شهر کرج به جای پیاده شدن در ایستگاه‌های صادقیه یا ارم سبز، می‌توانند در ایستگاه کوهسار پیاده شده و با ورود به خط ۶ مترو در سایر خطوط مترو ادامه مسیر دهند.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha