۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کمرگ ایران در مسیر هوشمندی گام‌های خوبی برداشته است
سخنگوی گمرک:

کمرگ ایران در مسیر هوشمندی گام‌های خوبی برداشته است

لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: خط آبی گمرکی ایران در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود و قرار این در این خط تمام خدمات کمرگی به طور هوشمند ارائه شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه تلفنی با برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران، الکترونیکی کردن فرآیندهای کمرگی را از چند سال پیش شروع کرده است و بعد از حذف کاغذ از تمام رویه‌های گمرکی و عدم دخالت عامل انسانی در حوزه کاغذی به سمت گمرک هوشمند در حال حرکت است.

وی افزود: کمرگ ایران در حوزه مدیریت ریسک به طور هوشمند ورود پیدا کرده است و با استفاده از نرم‌افزارهایی ایرانی شرکت‌های واردکننده و صادرکننده را رصد می‌کند.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: خط آبی گمرکی ایران در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود و قرار این در این خط تمام خدمات کمرگی به طور هوشمند ارائه شوند.

وی با بیان این که کمرگ جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای اصلی سازمان جهانی کمرگ است، اظهار داشت: بسیاری از موارد نوین حوزه گمرگ قبل از ورود به کشورهای جهان سوم، در ایران مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

روح‌الله لطیفی افزود: بر اساس نظر کنوانسیون‌های کمرگی، تحولات کمرگی ایران با سرعت خوبی پیشرفت کرده است.

وی با اشاره به این که سامانه‌های کمرگ ایران برای سوال‌های پیش‌بینی نشده پاسخ‌های هوشمندی را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: پاسخ‌های هوشمند مخاطب را در مسیری قانون و سریع قرار می‌دهند تا فرد استفاده کننده به راحتی خدمت مورد نظر خود را دریافت کنند.

کد خبر: ۲۴٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha