۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
برگزاری یادواره «پنبه» در گلستان| قدر زراعت طلای سفید را ندانستیم
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان مطرح کرد؛

برگزاری یادواره «پنبه» در گلستان| قدر زراعت طلای سفید را ندانستیم

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: اگر این زراعت را قدر می دانستیم و پا به پای از مزرعه تا تولید بودن را حرکت می کردیم امروز به جای مجلس یادواره در جایگاه بهتری بودیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد ساوری عصر شنبه در جشن روز پنبه اظهارکرد: هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی را به فال نیک می گیریم و تشکر می‌کنم از متولیان رویداد باعث یادآوری مجدد این میراث طبیعی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: با احیا پنبه می توانستیم شاهد رونق کشاورزی و صنعت و شبکه تجاری آن باشیم.

وی بیان کرد: در سابق ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت پنبه بود که هم اکنون به ۱۵ هزار هکتار رسیده است.

ساوری گفت: اگر این زراعت را قدر می دانستیم و پا به پای از مزرعه تا تولید بودن را حرکت می کردیم امروز به جای مجلس یادواره در جایگاه بهتری بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: این رویداد را به فال نیک می گیرم و امیدوارم این تلاش باعث گسترش کشت پنبه بشود و به این رویدادها خلاصه نشود.

وی عنوان کرد: در کنار مسئولیت تجاری، مسئولیت اجتماعی هم داریم و این مساله ایجاب می کند استان را به گلستان تبدیل کنیم و باید به اصل کشاورزی استان که پنبه است، برگردیم.

ساوری گفت: متاسفانه بخش عمده کشاورزی استان زیر کشت شالی رفته و وقتی داد می زنیم کسی باور نمی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: ما در همه حوزه ها دچار ترک فعل شدیم و در بخش پنبه هم همینطور است.

وی بیان کرد: پنبه یکی از راه های ترکیب صنعت و کشاورزی است و صمت باید در کنار زراعت پنبه صنعت را هم توسعه دهد تا اتفاقات قشنگ رقم بخورد.

ساوری عنوان کرد: امروز به لطف عشق و علاقه جزو اولین ها در مزرعه کشاورزی گردشگری هستیم و این مساله فرصتی برای رونق کشت پنبه فراهم کرده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha