۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
قیمت تضمینی محصولات کشاورزی طبق نرخ ارز مرکز مبادله ارز و طلا محاسبه می شود
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

قیمت تضمینی محصولات کشاورزی طبق نرخ ارز مرکز مبادله ارز و طلا محاسبه می شود

نمایندگان مردم در مجلس معیار تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی را قانون اصلاح قانون تضمین محصولات اساسی کشاورزی مصوب سال ۱۳۹۹ و نرخ ارز مرکز مبادله ارز و طلا قرار دادند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح عصر (شنبه ۱۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ب) ماده ۳۳ این لایحه با ۱۱۸ رأی موافق، ۵۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (ب) ماده ۳۳ لایحه مذکور؛ حمایت از کشاورزان متناسب با میزان رعایت برنامه تولید بهینه (الگوی کشت) تعیین شده صورت می گیرد، در غیر این صورت هرگونه حمایت به منزله تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است.

تبصره ۱ - در راستای ارتقای تولید داخلی محصولات اساسی کشاورزی و ایجاد انگیزه در کشاورزان، قیمت تضمینی محصولات اساسی بر اساس قانون اصلاح قانون تضمین محصولات اساسی کشاورزی مصوب سال ۱۳۹۹ و بر اساس نرخ ارز مرکز مبادله ارز و طلا محاسبه می گردد.

تبصره ۲ - دولت موظف به پرداخت مستقیم به کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی جهت جبران هزینه تحمیلی ناشی از هر نوع مداخله دولت در بازار از جمله قیمت گذاری تکلیفی می باشد.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha