۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
تا فردا صبح از مرز یک میلیون تن آسفالت‌ریزی عبور می‌کنیم
شهردار تهران:

تا فردا صبح از مرز یک میلیون تن آسفالت‌ریزی عبور می‌کنیم

زاکانی، شهردار تهران گفت: میانگین آسفالت ریخته شده در تهران در سال‌های قبل ۶۰۰ تن بوده که تلاش کرده‌ایم امسال این میزان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن یعنی دو برابر میانگین برسد.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از بزرگراه شهید بروجردی در قالب هفتادوپنجمین پویش افتخار و امید اظهار کرد: خوشنودیم این توفیق شد که در محفل خدمت‌گزاری مردم با همت قرارگاه خاتم‌الانبیا و بخش‌های مختلف شهرداری تهران برای گره‌گشایی از این پروژه امکانی را فراهم کنیم که با عنایت شورای شهر تهران شاهد بهره برداری از بزرگراه شهید بروجردی باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مسیر خدمت‌گزاری در دوره ششم مدیریت شهری این بوده که از یک کل به جزء برسیم و مشکلات را ببینیم و برای حل آن طرح ارائه کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: در پروژه شهید بروجردی که متولی آن قرارگاه خاتم‌الانبیا بوده است شهرداری منطقه ۱۸ نیز برای رفع معارضین تلاش بسیاری را انجام داد. در تهران عملا چند پروژه بزرگ در بحث عمرانی تعریف شد بخشی از این پروژه‌ها ناظر به نگهداشت شهر تهران بوده که امروز تا فردا صبح از مرز یک میلیون تن آسفالت‌ریزی عبور خواهیم کرد. میانگین آسفالت ریخته شده در تهران در سال‌های قبل ۶۰۰ تن بوده که تلاش کرده‌ایم امسال این میزان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن یعنی دو برابر میانگین برسد.

زاکانی تأکید کرد: در همین راستا سال گذشته شناسایی در سطح مناطق انجام شد و قدرالسهم هر یک از مناطق مشخص شد. بر همین اساس یک سوم آسفالت ریخته شده در معابر بزرگ و مابقی آن در معابر سطح دو و سه شهر تهران بوده است.

وی با اشاره به لزوم نگهداشت پل‌ها و ابنیه‌های شهر تهران اظهار کرد: باید این بخش از نگهداشت شهر تهران نیز مورد توجه قرار می‌گرفت و در این مسیر ۵۳۰ کیلومتر از مسیر جمع‌آوری آب‌های سطحی برای بازسازی و نوسازی در دستور کار قرار گرفت. همچنین بیش از ۸۰۰ پل نیز که نیازمند تحکیم و بازسازی بود در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته شهردار تهران، در شورای دوره چهارم بزرگراه امام علی (ع) در شرق تهران به عنوان بزرگراهی شمالی- جنوبی احداث شد که آغاز به کار آن حکایت از لزوم احداث چنین بزرگراهی در غرب تهران بود تا کار متوقف شده از سر گرفته شود، لذا ادامه بزرگراه یادگار امام و حرکت آن در بزرگراه شهید بروجردی و نهایتا اتصال به جاده ساوه می‌تواند بزرگراه شمالی جنوبی غرب تهران را محقق کند.

وی ادامه داد: امیدواریم تا انتهای سال و ۲۲ بهمن کار به اتمام برسد و در کنار آن هم پروژه بزرگ دیگری تحت عنوان آزادراه شهید شوشتری تعریف شده که به طول ۱۶.۵ کیلومتر کار آن در حال دنبال شدن است و ۹.۲ کیلومتر در فاز نخست تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد این در حالی است که عمده مشکلات این پروژه تملکات است که با رفع آن و تکمیل این پروژه شاهد تاثیر ۱.۵ درصدی در رفع ترافیک شهر تهران خواهیم بود.

شهردار تهران ادامه داد: کنارگذرهای آزادگان که خود پروژه بزرگی محسوب می‌شوند در دستور کار قرار گرفته است در وسط شهر نیز نیاز به گذرگاه عبوری بود، لذا ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی که به میدان سپاه ختم می‌شد در ادامه آن، طراحی به صورت تونل دو طبقه‌ای تا آزادگان دیده شد که به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا در دستور کار قرار گرفته و سال جاری عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

زاکانی تاکید کرد: تکمیل اصلاح ۹۸ تقاطع در تهران که کاهش ۷۳۰ کیلومتر راه مردم را در پی دارد در حال پیگیری است که با به نتیجه رسیدن آن یک میلیون لیتر براساس برآوردها کاهش مصرف بنزین در تهران را خواهیم داشت و به این ترتیب باب خدمت را بدون توجه به طعنه «طعنه زنان» دنبال خواهیم کرد. در حقیقت شورای ششم و مدیریت شهری برگرفته از آن مسیری را انتخاب کرده که ماحصل آن تغییر چهره تهران است تا گام به گام نسبت به رفع مشکلات، بهبود و پیشرفت همه جانبه حرکت کنیم.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • DE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      جناب زاکانی ‌لطفا بوستان شاهد در سردارجنگل .واقعا یک پارک قدیمی ..هرروز صبح .ودر طول روز مردم پیاده روی میکنن .اسفالتش کلا مال سی سال پیش تماما .خراب جدول هاش خرابه .لطفا دستور بدین اسفالت بشه این بوستان ساماندهی .بشه ..زمین فوتبال معضل سروصدا ساماندهی بشه ..ممنونم
    • حریری LT ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 0
      مقدر تناژ پخش شده مهم نیست کیفت آسفالت‌های شهرداری علاوه بر اثر زیرسازی نا مناسب مانند بزرگراهای آزادگان امام علی همت ووووو هر ساله نیاز به تراش و لکه گیری و درز گیری دارد از مصالح نامرغوب وقیر مصرفی نحوه و زمان پخش در فصول مختلف حیف و میل بیت المال هست