۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
دولت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه را فعال کند
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس:

دولت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه را فعال کند

عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس یازدهم گفت: دولت باید برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشورمان روابط تجاری خود را با کشورهای همسایه فعال کند تا از این طریق منافع اقتصادی کشور تامین شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح‌الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس یازدهم به تاثیر گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان یکی از فرصت‌های مناسب برای پیشرفت اقتصادمان ارتباط تجاری با کشورهای همسایه است.

وی در ادامه افزود: برای اینکه ما مشکلات و محدودیت‌هایی در ارتباط با برخی از کشورهای غربی داریم؛ بنابراین تعامل تجاری با کشورهای همسایه می‌تواند منافع اقتصادی کشورمان را تامین کند.

نماینده مردم بوئین زهرا به تعلل دولت در گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه در این سالیان اخیر اشاره و اظهار کرد: سوء مدیریت و عدم آگاهی نسبت به بازار همسایگان باعث عدم توسعه تجاری با کشورهای همسایه شده است.

عباسپور در ادامه افزود: دولت باید همانگونه که به دنبال تقویت دیپلماسی سیاسی است به همان میزان نیز دیپلماسی اقتصادی خود را فعال کند تا اقتصاد کشورمان منافع خود را از این طریق هم بدست بیاورد.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را از ارکان اصلی شکوفایی اقتصاد دانست و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از مهمترین ارکان رشد اقتصاد کشورمان بوده که البته اساس آن هم تولید است و همچنین پایداری تولید هم به صادرات بستگی دارد که زمینه صادرات باید برای تولید کنندگان فراهم شود.

کد خبر: ۲۴٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha