۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
موضوع شاخصه‌های خودکفایی محصولات کشاورزی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

موضوع شاخصه‌های خودکفایی محصولات کشاورزی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایندگان مجلس با ارجاع ماده مربوط به شاخصه‌های خودکفایی محصولات کشاورزی به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۱۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده ۳۲ این لایحه را جهت بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع دادند.

براساس ماده ۳۲ ارجاعی این لایحه؛ در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بندهای (۶) و (۱۱) سیاست‌های کلی برنامه هفتم و تأمین امنیت غذایی پایدار و غذای سالم و با کیفیت برای آحاد جامعه، پایداری مناطق روستایی و عشایری و توزیع متعادل جمعیت بین مناطق روستایی و شهری و به منظور تحقق اهداف ّکمی زیر مطابق با احکام این فصل اقدام می‌شود:

در جریان بررسی این ماده رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن طرح ایراداتی به متن گزارش از جمله بندهای مربوط به سهم امنیت غذایی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و احداث جاده‌های دسترسی و بین مزارع که احکام بودجه‌ای بوده و موجب تحمیل بار مالی به دولت می شود خواهان حذف این مواد و برگشت ماده مذکور به متن لایحه شد.

همچنین ناصری موسوی لارگانی و جبار کوچکی نژاد طی تذکری نسبت به وجود بار مالی این ماده و نیز عدم تحقق اهداف آن طی برنامه هشدار دادند.

در همین راستا عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: در این ماده چند ابهام وجود داشته که ماده ۷۵ تلقی می‌شود. تاکنون موادی که گزارش برنامه هفتم مشمول این ماده شده را یا اصلاح و یا به کمیسیون ارجاع دادیم از این رو این ماده را نیز برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع می‌دهیم و با توجه به اینکه موافق و مخالف آن در صحن صحبت‌های خود را مطرح کردند در جلسه آتی تنها برای این ماده رأی‌گیری خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha