۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
سومین نمایشگاه تجاری ایران در بغداد برگزار می شود

سومین نمایشگاه تجاری ایران در بغداد برگزار می شود

سومین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و بازرگانی ایران از ۱۸ مهرماه ( ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳) به مدت ۲ روز در بغداد برگزار می شود.

به گزارش بازار، اصغر عباس پور مدیر موسسه تسهیلگران تجارت فردا امروز (شنبه) گفت: در سومین نمایشگاه تجاری ایران که با مجوز سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و با شرکت ۱۰۰ شرکت تجاری و بازرگانی ایران در بغداد برگزار خواهد شد، توانمندی های ایران در زمینه های صنایع بسته بندی و چاپ، شوینده ها، مواد غذایی، تجهیزات کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی، تجهیزات دارویی و ظروف یکبار مصرف به نمایش گذاشته می شود.

عباس پور افزود: حضو تجار و بازرگانان ایرانی در این نمایشگاه باعث آشنایی و ارتباط بیشتر ۲ کشور در زمینه های اقتصادی خواهد شد و با توجه به مسافت کم و قیمت مناسب محصولات ایرانی باید از ظرفیت بازار عراق به منظور توسعه تعاملات بیشتر استفاده کنیم.

به گفته وی، در افتتاحیه این نمایشگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد - مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه و تجارت ایران، رایزن بازرگانی ایران در عراق، معاون وزیر تجارت عراق، مدیران کل شرکت های دولتی بازرگانی مواد غذایی و مصالح ساختمانی و رییس اتحادیه اتاق های صنایع عراق، رییس اتاق بازرگانی بغداد و روسای اتاق های صنایع و بارگانی کربلا و نجف سخنرانی خواهند کرد.

عراق به دلیل ویژگی های خاص نظیر داشتن مرزهای طولانی با ایران و اشتراکات دینی و فرهنگی همواره یکی از مهم‌ترین کشورهای همسایه برای صادرات کالاهای ایرانی به شمار می رود.

حمل و نقل زمینی با هزینه کم و در دسترس بودن و همچنین شرایط مناسب کشور عراق، این امکان را برای بازرگانان ایرانی فراهم کرده تا سود قابل توجهی از صادرات کالاهای ایرانی به عراق کسب کنند.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha