۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
بهبود نرخ رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳

بهبود نرخ رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳

در طول هفته های اخیر بسیاری از کارگزاری های وال استریت با توجه به شاخص های ثبات‌بخش اقتصادی و تدابیر و سیاست های حمایتی تأثیرگذار، پیش بینی های خود نسبت به رشد اقتصادی سالانه چین را بهبود بخشیده اند.

به گزارش بازار، سیتی گروپ و جی پی مورگان پیش بینی خود از رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳ را به ۵ درصد افزایش دادند که مطابق با هدف گذاری خود این کشور است.

به باور این دو نهاد، که کاهش سرعت رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان، یعنی چین، «به پایان» خود رسیده است.

به باور اقتصاددانان، کاهش مالیات بر درآمد شخصی، به دلیل کاهش قیمت ملک در برخی از شهرها و افزایش وام های مسکن سبب شتاب بیشتر در بخش مسکن در پایان ماه اوت (مرداد-شهریور) شده است.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود میزان خرده فروشی بهبود یابد و تولید صنعتی پس از افزایش فعالیت کارخانه ها در چین ثابت بماند.

بنظر می رسد در حال حاضر خوش بینی بیشتری در بخش مسکن در چین در مقایسه با ماه اوت بوجود آمده است که پیشتر که گزارشهای خبری از وجود ناامیدی در بازارهای مسکن این کشور حکایت داشت.

به گفته اقتصاددانان، اقدامات بیشتر سیاستی مانند حمایت از مصرف خاص محصول و کاهش بیشتر کنترل‌های اداری در بازار مسکن از دیگر اقداماتی به شمار می آید که سبب رونق مسکن در چین شده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha