۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
خرید بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در سال جاری
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

خرید بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در سال جاری

راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: در سال جاری حدود ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم خریداری کردیم که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۸ درصد رشد خرید داشتیم.

به گزارش بازار، سید سعید راد شامگاه جمعه در اختتامیه جشنواره ملی نان در کرمان با اشاره به خودکفایی کشور در بخش خبازی اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم خریداری کردیم که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۸ درصد رشد خرید داشتیم و میزان واردات ما در گندم را نزدیک به ۷۰ درصد کاهش داده و این مهمترین موفقیت دولت در دو سال اخیر است.

وی افزود: از کاشت گندم تا تبدیل آن به نان حاصل عملکرد زنجیره‌ای بالغ بر هشت میلیون نفر است که قوت حدود ۹۰ میلیون نفر را تامین می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: علاوه بر گندم، در سفره غذایی مردم توانستیم در بحث روغن، شکر خانوار و برنج نقش مثمر ثمر داشته باشیم و نگذاشتیم افزایش قیمتی در این سه کالا با وجود افزایش نرخ ارز به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آرد کامل بیشترین همکاری را با نانوایی‌ها و کسانی که پیگیر آرد کامل بودند، داشتیم و در بسیاری از استان‌ها نانواییها و کارخانه‌هایی که نان و آرد کامل دارند، مشخص شده‌اند.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کشاورز IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      0 0
      این تولید خودکفایی برای کشورکشاورزاست که بارنج مشقت تولید می کند پس بایدمسولان قدردان باشند وقتی کشاورز فقیر نباشد درهمه زمین‌ها موفق می شود حتی می تواند صادرکند ۴۲۵