۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه همکاری های اقتصادی
در کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان مطرح شد

توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه همکاری های اقتصادی

دومین نشست روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان به میزبانی باکو برگزار شد.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با اشاره به ساخت خط ریلی بر روی رودخانه ارس تاکید کرد: توافق کلی در آستارا انجام و یادداشت تفاهم نوشته شده اگر طرفی آذربایجانی آمادگی داشته باشد می‌توانیم در دو روز آینده تفاهم نامه را امضا و یک مرحله به انعقاد قرارداد نزدیک شویم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در صورت امضای تفاهمنامه عملیات طراحی بخش ریلی می‌تواند به موازات طراحی جاده‌ای شروع شود.

بذرپاش با اشاره به طرح آستارا- آستارا گفت: در گفتگویی که با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان داشتیم و همچنین طبق صحبتی که با آقای رئیسی انجام شده، هر دو رئیس جمهور آماده حضور در افتتاح آستارا- آستارا در صورت تکمیل هستند.

مقاوم سازی پل قدیمی فلزی آستارا از دیگر مطالبی بود که وزیر راه و شهرسازی در این جلسه درباره آن صحبت کرد و گفت: بازسازی و مقاوم سازی این پل در ایران انجام شده، اما از طرف جمهوری آذربایجان اقدامی نشده و خواستار این اقدام هستیم.

احداث نیروگاه دو کشور برای سدهای خداآفرین و قیز قلعه سی موضوع بعدی مورد صحبت وزیر راه و شهرسازی بود.

بذرپاش گفت: سد خداآفرین قابلیت آبگیری تا ۷۰۰ میلیون متر مکعب را دارد و برای رسیدن به حجم معمول خود، باید نیروگاه در دو طرف احداث شود ضمن اینکه سد قیز قلعه سی تا سه ماه آینده قابل بهره برداری است و متناسب با اجرا موضوع مالی هم باید نهایی شود.

رفع مشکلات بانکی تجار ایرانی، صدور ویزای فرودگاهی با هدف افزایش مسافران، تردد مسافران به صورت زمینی و نهایی شدن توافق نامه تجارت ترجیحی، نهایی شدن ایجاد مرزبانی در نقطه صفر مرزی از دیگر مطالبی بود که در این نشست مطرح شد.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha