۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
تسویه مطالبات گندمکاران تا پایان مهر| گندم وارداتی ارزان‌تر است
معاون رئیس جمهور خبرداد؛

تسویه مطالبات گندمکاران تا پایان مهر| گندم وارداتی ارزان‌تر است

گرگان- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با تامین منابع مورد نیاز، مطالبات گندمکاران تا پایان مهرماه به طور کامل و قطعی تسویه می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، داوود منظور شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی گلستان اظهارکرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون افزون بر ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که امیدواریم با تامین منابع مورد نیاز مطالبات آنان تا پایان مهرماه به طور کامل و قطعی تسویه می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: می‌توانستیم گندم خارجی را با قیمت کمتر وارد کنیم اما با هدف ترغیب کشاورزان و تشویق به کشت این محصول، قیمت خرید تضمینی را بیشتر کردیم.

منظور این راهبرد دولت را ارزشمند دانست و گفت: امید است نتیجه این حمایت‌ها در درازمدت علاوه بر رضایت بهره‌برداران، تامین کامل نیاز داخل باشد.

وی افزود: دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال برای تسویه مطالبات گندمکاران پرداخت کرده و مشکلی برای تامین و پرداخت مابقی طلب آن ها ندارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر خود فرض می دانیم که همه توان و امکانات خود را برای خدمت به‌کار بگیریم و بپذیریم که امکانات فعلی در حد نیازهای رو به‌ افزایش کشور نیست.

وی بیان کرد: یکی از کمبودهای مهم گلستان، کم‌آبی به‌خصوص در بخش خانگی و آشامیدنی است که تامین منابع آبی پایدار این استان در صدر توجهات دولت قرار دارد.

منظور گفت: بهره‌برداری از سد نرماب و اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن از جمله تدابیر دولت برای حل این مشکل است.

معاون رییس جمهور افزود: علاوه بر همه این تلاش‌ها، صرفه‌جویی و بهره‌برداری بهینه از منابع موجود هم باید مورد توجه ساکنان گلستان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در این راستا باید روش‌های آبیاری قطره‌ای و مشابه کنار برود و با توجه به محدودیت آب به سراغ طرح‌های آبیاری سازگار با شرایط منطقه رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: عقب‌ماندگی گلستان در همه بخش‌ها از جمله آب و فاضلاب باید جبران شود و طرح‌های نیمه تمامی مانند تصفیه خانه فاضلاب شهری هر چه سریعتر تکمیل شود.

کد خبر: ۲۴۷٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      12 0
      مگه نمیگن گندم وارداتی ارزانتره خوب مرز رو برای کشاورزان باز کنن ک گندمشون رو صادر کنن ودولت از همون گندمی ک میگن ارزونتره وارد کنن چرا ب خودش ضرر میزنه
    • مهدی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      2 0
      گندم وارداتی ارزون تر مگ نیست عب نداره ما سال بعد نمیفروشیم برن ارزون تر بخرن ماهم قاچاقی میفروشیم هم گرون تر هم نقد همون لحظه