۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
افزایش قیمت طلای جهانی

افزایش قیمت طلای جهانی

طلای جهانی در حال پایان دادن به طولانی‌ترین روند شکست خود در ۷ سال اخیر است.

به گزارش بازار، طلای جهانی امروز پنج شنبه افزایش یافت و به دنبال پایان دادن به شکست‌های متوالی هشت جلسه‌ای است که طولانی‌ترین روند شکست از سال ۲۰۱۶ به شمار می‌آید.
افزایش قیمت طلا در بحبوحه کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و دلار نسبت به سطوح بالایی که در دوره گذشته ثبت کردند، صورت گرفت.

طلا تا ساعت ۰۳:۱۴ به وقت گرینویچ در معاملات فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۸۲۶.۴۹ دلار در هر اونس رسید تا از ضعیف‌ترین سطح خود از ماه مارس که روز سه شنبه به آن رسیده بود، بازگردد.

قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۴۰.۹۰ دلار رسید.

ییپ جون رونگ، تحلیلگر بازار در IG می‌گوید: اگرچه تلاشی برای تثبیت قیمت طلا در جلسه امروز وجود دارد، اما هنوز اعتقاد زیادی به تغییر روند قیمت طلا وجود ندارد.

وی ادامه داد که هرگونه حرکت قبل از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ایالات متحده در این هفته ممکن است کوتاه مدت باشد، زیرا داده‌های رسمی مشاغل به همراه داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده در هفته آینده، محرک اصلی جهت گیری بازار هستند.

بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و دلار در روز پنجشنبه کاهش یافت.

کاهش ارزش دلار، سایر فلزات گرانبها را حمایت کرد، زیرا نقره در معاملات نقدی با ۱.۱ درصد افزایش به ۲۱.۱۹ دلار در هر اونس رسید.

پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۸۷۰.۱۶ دلار رسید و از پایین‌ترین سطح خود در یک سال گذشته که در آخرین جلسه ثبت شده بود، صعود کرد. پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۱۸۱.۱۵ دلار رسید و از پایین‌ترین سطح پنج سال اخیر که دیروز چهارشنبه به آن رسید، فاصله گرفت.

کد خبر: ۲۴۷٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha