۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

پس از ادامه کاهش تولید اوپک پلاس، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش بازار، پس از اینکه کمیته نظارت مشترک وزیران اوپک پلاس تصمیم به ادامه سیاست کاهش تولید نفت گرفت که به معنای ادامه کمبود عرضه در میان نگرانی از کاهش قریب‌الوقوع بود، قیمت نفت در اوایل معاملات امروز، پنجشنبه، برای جبران بخشی از زیان‌های بزرگ متحمل شده در جلسه قبل، افزایش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۱ سنت افزایش به ۸۵.۹۲ دلار رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تا ساعت ۰۰:۴۰ به وقت گرینویچ با ۷ سنت افزایش ۸۴.۲۹ دلار شد.

پس از نشست کمیته ائتلاف اوپک پلاس که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و سایر متحدان به رهبری روسیه (اوپک) نیز می‌شود، قیمت نفت در زمان تسویه دیروز، چهارشنبه، بیش از پنج دلار کاهش یافت ...

این کمیته هیچ تغییری در سیاست تولید نفت ائتلاف را تایید نکرد اما عربستان سعودی اعلام کرد که کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز را تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد، این درحالی است که روسیه به کاهش داوطلبانه صادرات ۳۰۰۰۰۰ بشکه در روز تا پایان آذرماه ادامه خواهد داد.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا در یادداشتی نوشتند: ما همچنان انتظار داریم که بازار در سه ماهه چهارم با کمبود مواجه شود و قیمت‌های پایین‌تر احتمال کاهش محدودیت‌های عرضه اوپک را کم کند.

کد خبر: ۲۴۷٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha