۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
توسعه تجدیدپذیرها با نگاه فیلم‌های بالیوودی

توسعه تجدیدپذیرها با نگاه فیلم‌های بالیوودی

با افزایش دما بازدهی واحدهای نیروگاهی خورشیدی تا ۷۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و با توجه به دمای بسیار بالا در کویر لوت طی عمده زمان سال، عملا امکان توسعه در بسیاری از محل‌های این منطقه مهیا نیست.

به گزارش بازار، اخیرا تصویری در فضای مجازی منتشر و عنوان شده است، اگر فقط در ۱۰درصد از مساحت کویر لوت(مساحت مشخص در تصویر)، پنل‌های خورشیدی مستقر شود، ایران می‌تواند ۲ برابر مصرف امروزش برق تولید کند و از هر نیروگاه دیگری بی‌نیاز خواهد شد.

متاسفانه حاکمیت فضای غیرکارشناسی در حوزه رسانه کشور سبب شده تا چنین تصویری از توسعه کاریکاتوری تجدیدپذیرها در ذهن مردم شکل بگیرد و این فعالیت غیر عملیاتی یعنی ساخت نیروگاه خورشیدی در کویر لوت به طور مکرر تکرار شود.

این نگاه به توسعه تجدیدپذیرها، نگاهی کامل غیرعملی بوده و بیشتر به درد فیلم‌های سینمایی هندی می‌خورد، زیرا به واسطه ضریب اطمینان پایین انرژی خورشیدی، توسعه آن نسبت به کل واحدهای نیروگاهی تا حد معینی امکان پذیر است و اتکا بیش از اندازه به پنل‌ها شبکه برق را ناپایدار خواهد کرد.

همچنین با افزایش دما بازدهی واحدهای نیروگاهی خورشیدی تا ۷۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و با توجه به دمای بسیار بالا در کویر لوت طی عمده زمان سال، عملا امکان توسعه در بسیاری از محل‌های این منطقه مهیا نیست.

توسعه انرژی تجدیدپذیر در کشور ما تناسبی با ظرفیت‌ها ندارد اما تزریق چنین نگاه غیرکارشناسی گامی در جهت حل نشدن مسئله انرژی در ایران به حساب می‌آید.

توسعه تجدیدپذیرها با نگاه فیلم‌های بالیوودی

کد خبر: ۲۴۷٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha