۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
سهام‌ اروپایی در سراشیبی سقوط

سهام‌ اروپایی در سراشیبی سقوط

در بحبوحه فشار ناشی از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و تأثیر دلار بر دارایی‌های پرخطر، سهام اروپا به زیان خود ادامه داد.

به گزارش بازار، پس از داده‌های اقتصادی و تلاش کنگره برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا، سهام‌های اروپایی سقوط کردند و تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا و تحت تأثیر افزایش دلار آمریکا متحمل ضرر شدند.

در همین حال، انتظارات بدبینانه از بخش واسطه‌گری مالی بر شرکت‌های خرده فروشی مد تأثیر گذاشت.

داده‌های اقتصادی آمریکا، علاوه بر تصویب لایحه تامین مالی توسط کنگره آمریکا به منظور جلوگیری از بسته شدن دولت فدرال، منجر به افزایش قیمت دلار به بالاترین سطح خود در ۱۱ ماه گذشته شد.

به همین ترتیب، بازده اوراق قرضه ۱۰ساله خزانه داری ایالات متحده به اوج جدیدی رسید که در سال‌های گذشته مشاهده نشده بود.

شاخص STOXX ۶۰۰ اروپا ۰.۳ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود در ۶ ماه گذشته نزدیک شد که در آخرین جلسه آن را لمس کرد و سهام شرکت‌های تاسیساتی و معدنی بیشترین ضرر را در همه بخش‌ها ثبت کردند.

سهام شرکت آلمانی "زالاندو" که متخصص در خرده فروشی مد آنلاین است، پس از کاهش انتظارات بانک آلمانی "دویچه بانک" برای سود تعدیل شده خود قبل از بهره و مالیات، ۲.۸ درصد سقوط کرد.

در همین حال، پس از کاهش توصیه UBS، سهام شرکت بریتانیایی کالاهای لوکس باربری ۳.۱ درصد کاهش یافت.

در بخش مراقبت‌های بهداشتی، پس از اینکه کمیته‌ای در اداره ثبت اختراع ایالات متحده درخواست‌های Mylan Pharmaceuticals را برای بررسی اعتبار پتنت‌های Novo که ماده فعال در داروهای کاهش وزن و دیابت را پوشش می‌دهد، رد کرد، سهام Novo Nordisk حدود ۱.۹ ٪ افزایش یافت.

به طور کلی چند روز پیش، سهام اروپا سقوط کرد، زیرا سهام املاک و مستغلات به دلیل اظهارات منفی شرکت‌های کارگزاری در مورد صاحبان املاک در بریتانیا آسیب دید.

این در حالی است که اقدامات اخیر بر سهام شرکت‌های بیمه هلندی و بانک سوئیسی UBS تأثیر گذاشته است.

کد خبر: ۲۴۷٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha