۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
افزایش ۲۰ درصدی صادرات فولاد
در نیمه نخست امسال رقم خورد

افزایش ۲۰ درصدی صادرات فولاد

بررسی وضعیت صادرات فولاد نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد و محصولات فولادی در نیمه نخست امسال ۱۴۰۲ افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش بازار، مجموع صادرات فولاد ایران در ۶ ماهه ۱۴۰۲ به سطح ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ رسیده است. به عبارت دیگر، صادرات فولاد کشور به دلایل مختلفی از جمله محدودیت‌های انرژی و مقررات ارزی طی ۲ سال اخیر درجا زده است. صادرات فولاد در ۶ ماهه نخست امسال رشد ۲۰ درصدی داشت

بر اساس این آمار صادرات تیرآهن در ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به ۶ ماهه ابتدای سال گذشته ۶۰.۷ درصد رشد داشته و از ۵۶ هزار تن سال گذشته به ۹۰ هزار تن در سال جاری افزایش یافته است. همچنین صادرات میلگرد از ۱۱۳۷ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسیده که بیانگر افت ۱.۲ درصدی است. صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم افزایش ۴۲ درصدی یافته است.

صادرات کل مقاطع طویل فولادی با رشد ۳.۸ درصدی از ۱۲۵۹ هزار تن در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ به ۱۳۰۷ هزار تن در ۶ ماهه اول امسال افزایش یافته است.

صادرات ورق سرد و ورق پوششدار به ترتیب با کاهش ۷۲.۷ و ۳۴.۱ درصد مواجه شده است، اما در مقابل صادرات ورق گرم رشد ۷۵.۹ درصدی داشته است. صادرات کل مقاطع تخت فولادی هم از ۱۶۴ هزار تن به ۲۳۱ هزار تن رسیده که بیانگر رشد ۴۰.۹ درصدی است.

کد خبر: ۲۴۷٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha