ساخت ماهواره پارس۲ آغاز شده است| اولین پرتاب کپسول زیستی در سال ۱۴۰۲
معاون وزیر ارتباطات:

ساخت ماهواره پارس۲ آغاز شده است| اولین پرتاب کپسول زیستی در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان فضایی ایران با اعلام اینکه اولین پرتاب کپسول زیستی در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد، گفت: ساخت ماهواره‌های پارس۲ و پارس۳ با مجموعه صایران و پژوهشگاه فضایی آغاز شده است.

به گزارش بازار، حسن سالاریه صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با آغاز هفته فضا، در نشست خبری درباره برنامه‌های فضایی کشور اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ در حوزه فضایی اقداماتی منطبق بر برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور انجام شده که از میان آنها می‌توان به نکات مختلفی اشاره کرد.

وی افزود: از ابتدای امسال ساخت چند ماهواره میکرو و مینی ماهواره را ابلاغ و آغاز کردیم. ساخت ماهواره‌های پارس۲ و پارس۳ با مجموعه صایران و پژوهشگاه فضایی آغاز شده است. فاز ساخت پارس۲ آغاز شده و پارس۳ در مرحله طراحی مقدماتی است.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: نمونه کیفی ماهواره ناهید۲ رونمایی شده و نمونه پروازی آن تا پایان سال یا ابتدای سال آینده به صف پرتاب اضافه خواهد شد. این ماهواره خدمات ارتباطی در ارتفاع پایین را انجام خواهد داد. طراحی و ساخت ناهید۳ که پیشرفته‌تر است، نیز ابلاغ شده و در دستور کار قرار دارد.

سالاریه تاکید کرد: برای نخستین بار ساخت ماهواره سنجشی در کلاس راداری آغاز شده است. ماهواره‌های راداری سنجشی این مزیت را دارند که در هر شکل از شرایط آب‌وهوایی از سطح زمین داده‌های سنجشی جمع‌آوری کنند.

وی خاطرنشان ساخت: در زمینه تثبیت مدار لئو یا ارتفاع پایین که برای ماهواره‌های ارتفاع پایین هستند پرتاب‌های متعددی را در ماه‌های آتی خواهیم داشت. در شش ماه آینده با تحقیق و توسعه‌ای که صورت گرفته پرتاب‌های آزمایشی مداری و زیر مداری خواهیم داشت و ۶ ماه دیگر ۱۴۰۲ از این نظر پر رونق خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha