۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
واردات نخستین محموله نفت روسیه به پاکستان توسط بخش خصوصی
شرکت سینرژی خبر داد؛

واردات نخستین محموله نفت روسیه به پاکستان توسط بخش خصوصی

شرکت نفتی سینرژی پاکستان، نخستین محموله نفتی خریداری شده از روسیه را وارد این کشور کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت نفتی سینرژی پاکستان، نخستین محموله نفتی خریداری شده از روسیه را وارد این کشور کرد.

این نخستین محموله نفتی خریداری شده از روسیه توسط یک شرکت خصوصی پاکستانی است که وارد این کشور می شود. سینرژی پیشتر دلیل خرید نفت از روسیه را تخفیف های بالای مسکو در فروش نفت اعلام کرده بود.

لازم به ذکر است، نخستین محموله نفتی خریداری شده از روسیه توسط دولت پاکستان در ماه ژوئن وارد این کشور بوده بود و با اینحال، اسلام آباد برای واردات دومین محموله دولتی از روسیه در حال رایزنی با این کشور است.

به نظر می رسد دولت پاکستان ترجیح داده که ادامه کار واردات نفت از روسیه را بنا به دلیل تحریم های وضع شده علیه مسکو به دست بخش خصوصی بسپارد.

علیرغم خوشبینی شرکت های پاکستانی برای واردات نفت روسیه با تخفیف بالا، بنادر این کشور ظرفیت پذیرش تانکرهای نفتی غول پیکر را نداشته و همین امر منجر شده تا پاکستان در قیاس با رقیب منطقه ای خود یعنی هند، در زمینه واردات نفت روسیه عقب بماند.

سخنگوی شرکت سینرژی در خصوص واردات نخستین محموله نفتی خود از روسیه گفت: واردات ۱۰۰ هزار متر مکعب نفت اورال سنگ بنای مهمی برای شرکت ما و کشور محسوب می شود. این موضوع نشان دهنده توانایی های شرکت (سینرژی) و آمادگی آن برای واردات شقوق مختلف نفتی است.

لازم به ذکر است؛ شرکت سینرژی پاکستان بزرگترین پالایشگاه نفتی این کشور را با حجم ورودی ۱۵۶ هزار بشکه نفت خام در روز را در اختیار دارد.

بر اساس آخرین آمارهای اعلامی از سوی دولت پاکستان، میزان نیاز روزانه این کشور به منابع نفتی، حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز است که با این حساب، سینرژی می تواند بیش از یک سوم این حجم مورد نیاز را تامین نماید.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha