اهم برنامه توسعه فضایی کشور در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

اهم برنامه توسعه فضایی کشور در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

سازمان فضایی ایران تامین ماهواره راداری با دقت بهتر از ۱۰ متر (مشترک)، پرتاب نمونه دوم پارس یک، ظفر۲ و طراحی مفهومی منظومه ماهواره‌ای پهن‌باند مخابراتی را از اهم برنامه‌های توسعه فضایی کشور اعلام کرد.

به گزارش بازار، سازمان فضایی ایران در تشریح اهم برنامه توسعه فضایی کشور در سال ۱۴۰۲ به اقداماتی که در بخش‌های مختلف مانند سنجش از دور، مخابرات فضایی، توسعه زیرساخت‌ها، توسعه توان پرتاب و عملیات فضایی و سایر حوزه‌ها اشاره کرد.

در گزارش عملکرد فعالیت‌های سازمان فضایی ایران در بخش سنجش از دور به تامین و انتقال تکنولوژی ماهواره سنجش از دور با دقت بهتر از یک متر (مشترک)، تامین ماهواره راداری با دقت بهتر از ۱۰ متر (مشترک)، اتمام ساخت و پرتاب نمونه دوم پارس ۱، ظفر ۲ ماهواره پایش طیف سمیع، پیشبرد طراحی و ساخت ماهواره‌های پارس ۲، طلوع ۴ و ماهواره راداری بومی، تامین تصاویر سنجش از دور با ماهواره‌های بومی توسعه یافته بخش غیردولتی، راه‌اندازی مرکز آرشیو ملی و پلتفرم دسترسی به داده‌ها و تصاویر فضایی و راه‌اندازی ۱۵ خدمت راهبردی فضاپایه در حوزه سنجش از دور اشاره کرد.

بخش دیگری از اهم برنامه توسعه فضایی کشور در سال ۱۴۰۲ مربوط به مخابرات فضایی است. در این بخش پیشبرد تامین ماهواره مخابراتی زمین آهنگ، پیشبرد حفظ و توسعه موقعیت‌های مداری، تامین و انتقال دانش فنی ماهواره مخابراتی مینی ژئو، اتمام ساخت و پرتاب نمونه پروازی ناهید ۲، ناوک و محموله جی تی او، پیشبرد طراحی و ساخت ماهواره‌های ناهید ۳، ایرانست و گپ فیلر بومی، پیشبرد طراحی و ساخت منظومه ماهواره‌ای باند باریک (شهید سلیمانی) و طراحی مفهومی منظومه ماهواره‌ای پهن‌باند مخابراتی اشاره کرد.

طراحی و راه‌اندازی مرکز تجمیع و آزمون ماهواره‌برهای سنگین، توسعه پایگاه ملی پرتاب‌های فضایی، توسعه ایستگاه‌های اخذ و کنترل، توسعه مرکز تجمیع و آزمون‌های ماهواره‌های کلاس تا یک تن، توسعه فناوری ماهواره‌برهای سبک و نیمه سنگین، ساخت محموله‌های تحقیقاتی به هدف به‌کارگیری در پرتاب‌های تحقیقاتی، اجرای پرتاب‌های تحقیقاتی پرتابگرهای سیمرغ، ذوالجناح و قائم، طراحی و ساخت نمونه اول پرتابگر سریر، اتمام طراحی و ساخت سیمرغ بهینه و پرتاب تحقیقاتی دستیابی به مداری جی تی او و پرتاب تحقیقاتی بلوک مداری از جمله دیگر برنامه‌های سازمان فضایی برای توسعه صنعت فضایی است.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha