۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعین حوزه راه و شهرسازی حمایت می‌شوند
معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعین حوزه راه و شهرسازی حمایت می‌شوند

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بنابر وظایف و تکالیفی که بر عهده دارد از شرکت‌های دانش بنیان، مبدعین، مخترعین حمایت می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهران غلامی معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اختتامیه نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان اظهار کرد: مبحث نوآوری و فن آوری که در سال‌های اخیر در کشور به صورت چشم‌گیر شکل گرفته است موجب خوشحالی و خرسندی است و به نظر می‌رسد سازمان‌های دولتی و نهادهای خصوصی و دولتی به سمت نوآوری و فناوری روی آورده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در معاونت علمی بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان ثبت شده است که از این تعداد افزون بر ۶ هزار شرکت نوپا، حدود ۲ هزار شرکت، نوآور و مابقی شرکت‌های فناوری هستند که در سطح بالاتری کار می‌کنند.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: در طبقه بندی صورت گرفته در معاونت علمی، متاسفانه طبقه‌ای برای ساخت و ساز و مهندسی عمران راه و ساختمان وجود ندارد و این یکی از ضعف‌هایی هست که در حال پیگیری آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از سال ۱۳۵۰ ایجاد شده و تنها موسسه دولتی در کشور است که در زمینه راه و ساختمان و شهرسازی فعالیت می‌کند.

غلامی افزود: این مرکز دارای ۲۵ بخش تحقیقاتی و ۱۰ آزمایشگاه تخصصی است و وظایف و مسئولیت‌های متعددی دارد که از جمله آن می‌توان به پژوهش و فناوری، تدوین ضوابط، صدور گواهینامه، کنترل و نگهداری و توسعه شبکه ملی شتابنگاری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تمامی فناوری‌های نوینی که در صنعت ساختمان برای اولین بار می‌خواهند به جامعه مهندسی عرضه شوند می‌بایست از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاییدیه داشته باشند، که در ۱۰ سال اخیر نیز بیش از ۲۰۰ تاییدیه فنی به محصولات مختلف داده شده است.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: شرکت‌هایی که محصولاتی در حوزه راه و ساختمان تولید می‌کنند و ارائه خدمات می‌دهند می‌توانند برای محصولات خود گواهینامه فنی اخذ کنند.

وی عنوان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بنابر وظایف و تکالیفی که بر عهده دارد وظیفه دارد از شرکت‌های دانش بنیان، مبدعین، مخترعین حمایت می‌کند و در این رابطه سامانه شناسایی شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است. مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بنابر وظایف و تکالیفی که بر عهده دارد از شرکت‌های دانش بنیان، مبدعین، مخترعین حمایت می‌کند و در این رابطه سامانه شناسایی شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha