۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
تاکید دولت بر برگزاری کمیسیون‌های مشترک با دیگر کشورها
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه عنوان کرد

تاکید دولت بر برگزاری کمیسیون‌های مشترک با دیگر کشورها

صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت: آقای رئیس جمهور بر برگزاری کمیسیون‌های مشترک با دیگر کشورها و به ثمر رساندن توافق های انجام شده در سفرهای خارجی تاکید بسیاری دارند.

به گزارش بازار، مهدی صفری افزود بعضی وزارتخانه‌ها و نمایندگیها، تعداد کمتری کمیسیون مشترک برگزار می‌کنند که از آن‌ها خواسته شده است درباره تشکیل این کمیسیون‌ها فعال برخورد کنند.

صفری افزود بزودی کمیسون‌های مشترک با ترکمنستان و قرقیزستان برگزار می‌شود و کمیسیون مشترک با بورکینافاسو هم روز یکشنبه برگزار شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه اضافه کرد در ماه آینده بین ۱۰ تا ۱۲ کمسیون مشترک برگزار می‌شود.

وی افزود آقای رئیس جمهور در جلسات هیئت دولت تاکید زیادی هم درباره گزارش‌های سفرها، کمیسون‌ها و نتایج آن‌ها دارد که این گزارش‌ها باید هر سه ماه یکبار داده شود، اما برخی وزاتخانه‌ها در این باره کم کاری می‌کنند.

صفری افزود هم اکنون سفرهای خارجی زیادی به مناطق آزاد از جمله مکران می‌شود که این موضوع به جذب سرمایه گذاری در این مناطق کمک می‌کند.

وی ادامه داد سال گذشته سمینار غرب آفریقا را برگزار کردیم و امسال با تاکید رئیس جمهور بزودی سمینار یا جلسه کشورهای کل آفریقا خواهیم داشت، چرا که آینده ما در جهت صادرات و واردات در آفریقاست. اجلاس اخیر بریکس هم که اخیرا صورت گرفت؛ نشان داد منطقه آزاد تجاری آفریقا با ۵۴ کشور عضو برای نزدیک شدن به بریکس اشتیاق دارد که این موضوع فرصت بسیار خوبی برای ایران به عنوان یکی از اعضای بریکس خواهد بود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت تلاش بر این است که در سفرهای خارجی رئیس جمهور، قطعا خانه‌های نوآوری در آن کشورها ایجاد شود.

کد خبر: ۲۴۷٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha