۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۳ سنت معادل ۰.۹۲ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۸۸ سنت رسید.

به گزارش بازار، بالا رفتن ارزش دلار، افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و بی ثباتی عرضه، قیمت نفت را در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه ۱ درصد پایین آورده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۳ سنت معادل ۰.۹۲ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۸۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷۴ سنت معادل ۰.۸۳ درصد کاهش ۸۸ دلار و ۸ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند با وجود کمبود عرضه، بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی به معنای گران شدن نگهداری نفت در منابع ذخیره سازیست که باعث افزایش برداشت از این ذخایر می‌شود.

ارزش دلار در روز گذشته به بالاترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته رسید که نتیجه عدم تعطیلی دولت آمریکا و افزایش احتمال بالا رفتن دوباره نرخ بهره بانک‌های مرکزی بود که می‌تواند رشد اقتصاد را آهسته کند.

افزایش نرخ بهره و قدرتمندتر شدن دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

اطلاعیه وزیر انرژی ترکیه مبنی بر ازسرگیری عملیات در خط لوله نفت عراق به این کشور که حدود ۶ ماه متوقف شده بود، بیش از پیش بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

طبق قرارداد اوپک پلاس تولید در خارج از شورای همکاری خلیج فارس در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی ثابت می‌ماند. اما عراق ثابت کرده همیشه به این قرارداد پایبند نبوده است. بنابراین انتظار می‌رود سطح صادرات نفت این کشور با توجه به از سرگیری فعالیت در این خط لوله افزایش یابد.

انتظار می‌رود ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روسیه و متحدانش تشکیل شده سطح تولید خود را در اجلاس روز چهارشنبه ثابت نگه دارد.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha