۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
تکمیل ۲۰ میلیارد دلار پروژه‌های نیمه‌تمام صنعت نفت در ۲ سال
وزیر نفت خبر داد

تکمیل ۲۰ میلیارد دلار پروژه‌های نیمه‌تمام صنعت نفت در ۲ سال

اوجی، وزیر نفت گفت: در ۲ سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار طرح‌های بالادستی و پایین‌دستی نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار، جواد اوجی امروز در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد افزایش ظرفیت پالایشگاه اصفهان، اظهار داشت: طرح‌های اجرا شده در این پالایشگاه همگی دارای استاندارد هستند، در این زمینه تولید ۱۳ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه با استاندارد آغاز شد، همچنین با اجرای طرح جدید ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۵ به بهره‌برداری رسید و این استاندارد مطابق استاندارد قانون هوای پاک و استانداردهای جهانی است.

وزیر نفت گفت:‌ برای اجرای طرح‌های پالایشگاه اصفهان ۶۸۰۰ میلیارد تومان به شکل ریالی و ۵۱۱ میلیون یورو به شکل ارزی سرمایه‌گذاری شده و طرح یادشده به مدت ۱۶ ماه زودتر از موعد به بهره‌برداری رسید.

اوجی همچنین گفت: با اجرای این طرح ۳۰۰ تن گوگرد از پالایشگاه جمع‌آوری می‌شود و از آلودگی هوا جلوگیری به عمل می‌آید و در این طرح ۱۲۰۰ نفر مشغول کار می‌شوند.

وی گفت: تولید گازوئیل و بنزین و نفت کوره با اجرای طرح جدید در پالایشگاه اصفهان با کیفیت و استاندارد می‌شود.

وزیر نفت همچنین در مورد طرح کیفی‌سازی در پالایشگاه تبریز هم اظهار داشت:‌ در این طرح هم در مراحل انتهایی تصفیه محصول قرار داریم و آماده بهره‌برداری می‌شود.

اوجی افزود: از ابتدای شروع کار دولت مردمی تا کنون حدود ۲۰ میلیارد دلار از طرح‌های بالادستی و پایین‌دستی در صنایع نفت و گاز که نیمه‌تمام مانده بود، به بهره‌برداری رسید، با اجرای این طرح‌ها تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی، طرح‌های پالایشگاهی و جمع‌آوری گازهای مشعل انجام شد که اجرای این طرح‌ها موجب شد مطابق آمار مرکز آمار ایران رشد صنعت نفت در بهار امسال ۱۹.۷ درصد محقق شود.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha