۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
صادرات غیرنفتی تا ۷۰ میلیارد دلار قابل افزایش است
وزیر کشور:

صادرات غیرنفتی تا ۷۰ میلیارد دلار قابل افزایش است

وحیدی، وزیر کشور گفت: به اذعان متخصصان و کارشناسان ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات را داریم که در گام اول این میزان قابلیت افزایش تا ۷۰ میلیارد دلار را دارد.

به گزارش بازار، احمد وحیدی در نشست بررسی موانع و چالش های حوزه صادرات غیرنفتی که با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت و جمعی از استانداران و صادرکنندگان در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: موضوع صادرات غیرنفتی با حضور ۱۰ نفر از استانداران و فعالان این عرصه برگزار شد و موضوع اصلی این بود که ما چگونه صادرات غیرنفتی را ارتقا دهیم اگرچه پیشرفت های خوبی در حوزه صادرات داشتیم.

وزیر کشور تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم اما ظرفیت کشور برای صادرات غیرنفتی به اذعان متخصصان و کارشناسان ۱۰۰ میلیارد دلار است و در گام اول می توانیم تا ۷۰ میلیارد دلار این صادرات را افزایش دهیم.

وحیدی افزود: در این جلسه بحث ما این بود که از ظرفیت استان ها استفاده بیشتری کنیم و در هر کدام از استان ها که صادرات غیرنفتی داریم با محوریت استاندار می توان به رفع موانع این صادرات کمک کنیم به همین دلیل این جلسه با حضور استانداران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه از استانداران خواسته شد که محصول کنترل تراز ارزی استان ها باشد تا استان بتوانند در مقابل صادرات، ارز وارداتی مورد نیاز خود را تامین کنند.
وزیر کشور اضافه کرد: زنجیره ارزش راهبردی که قبلا به استانداران اعلام شده با صادرات تکمیل می شود و این موضوع ارز آوری را تقویت می کند.

وحیدی با بیان اینکه جلسه بعدی در وزارت صمت برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که پیشنهادات گسترده تر و قوی تری در این خصوص داشته باشیم و در سالی که به نام «رشد تولید و مهار تورم» نامگذاری شده بتوانیم صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: باید بازارهای صادراتی و بازار هدف را مدنظر داشته باشیم و با استفاده از ظرفیت استان ها بتوانیم در کمک به صادرات غیر نفتی گام های بهتری برداریم.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha