۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای حوزه کشاورزی باشد
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای حوزه کشاورزی باشد

تبریز- فتحی، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از جایگزینی نهاده‌های دامی به عنوان یکی از نیازمندی‌های بخش کشاورزی خبرداد و گفت: تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای حوزه کشاورزی باشد.

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگار بازار، تولید غذا و ایجاد امنیت غذایی بدون استفاده از دانش را غیرممکن دانست و گفت: بنابراین باید به این سمت حرکت کنیم که میزان استفاده از دانش نوین در کشاورزی را افزایش دهیم و این‌ یک ضرورت است که برنامه ریزان عرصه کشاورزی به آن واقف هستند.

وی افزود: کشاورز و همه برنامه ریزان و متصدیان عرصه کشاورزی به‌صورت مستمر در تلاش و تکاپو هستند تا بخش‌های مختلف عرصه کشاورزی از قبیل خاک، آب، میزان تولید، مقاومت نباتات و حیوانات را به شکل سنتی یا مدرن بهبود ببخشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر بخواهیم حرکت سریع‌تری را در حوزه کشاورزی آغاز کنیم باید نیازهای فناورانه بخش کشاورزی را شناسایی کرده و شرکت‌های دانش‌ بنیان این حوزه را براساس همین نیازها راه‌اندازی کنیم و به این صورت نباشد که به هر شکل و عنوانی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم.

افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی

فتحی یکی از وظایف مشخص‌شده برای وزارت جهاد کشاورزی را افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان قلمداد کرد و گفت: البته این تنها به معنای افزایش کمی این شرکت‌ها نیست و افزایش کیفی نیز مدنظر است و باید به صورتی انجام شود که نیازمندی‌های بخش کشاورزی را مرتفع کند.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید محصولاتی بازارپسند تولید کنند که قیمت تمام‌شده آن نیز پایین باشد. اگر شرکت‌های دانش‌بنیان نیازهای بخش کشاورزی را رفع کنند، مشتری برای محصولات آن‌ها به ‌راحتی پیدا می‌شود و نیازی به دریافت تسهیلات نیز نخواهند داشت و می‌توانند تمام نیازمندی‌های خود را برطرف کنند.

جایگزینی نهاده‌های دامی یکی از نیازمندی‌های بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی جایگزینی نهاده‌های دامی را یکی از نیازمندی‌های بخش کشاورزی دانست و گفت: جایگزینی نهاده‌های دامی یکی از چشم‌اندازها و اهداف بلندمدت ماست و با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه آب در کشور ما وجود دارد دانش باید به کمک بخش کشاورزی بیاید و جایگزینی برای نهاده‌های دامی معرفی کند.

فتحی اظهار کرد: ما از شرکت‌های دانش‌بنیانی که نیازمندی‌های بخش کشاورزی را که احصا شده است، رفع کنند، با اعطا تسهیلات با کمترین تشریفات حمایت خواهیم کرد و در این خصوص هماهنگی‌های لازم با صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیز صورت گرفته است.

اهمیت نقش شتاب‌ دهنده‌ها در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان

وی با اشاره به اهمیت نقش شتاب‌ دهنده‌ها در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شتاب‌دهنده ها نقش بازاریابی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهند و شتاب‌دهنده‌ها اگر بدانند محصول تولیدی برای بازار جذابیت دارد سریعاً دست‌ به ‌کار خواهند شد تا آن را به مشتریان معرفی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود از حمایت‌های استانداری آذربایجان شرقی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در آذربایجان شرقی حمایت کرد.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha