۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
رشد اقتصادی کشور در گرو اعتماد به توان داخلی است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

رشد اقتصادی کشور در گرو اعتماد به توان داخلی است

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش شاخص‌های اقتصادی با رویکرد دیپلماسی اقتصادی عزت‌مندانه، اقتصاد دانش‌بنیان و اجرای سیاست مناسب اقتصادی در دستورکار دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با مدیران شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین(تاپیکو) شرایط رکود اقتصادی را برای دولت و ملت آسیب‌زا عنوان کرد و گفت: امروز به همت دولت مردمی سیزدهم از رکود اقتصادی سنگین دهه ۹۰ با روایت شاخص‌های اقتصادی عبور کردیم.

وی افزود: دهه اول ۱۴۰۰ دوره شکوفایی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و رشد اقتصادی ۸ درصدی در دولت سیزدهم هدف‌گذاری شده است.

مرتضوی گفت: گزارش‌های سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، نشان‌دهنده رشد اقتصادی ۶/۲ درصدی و ۷/۹ درصدی است.

وزیر رفاه تأکید کرد: افزایش بهره‌وری، رشد تولید و امانت‌داری اموال ملت، مبنای عمل شرکت‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مرتضوی مهم‌ترین دلیل عدم‌بهره‌وری و کاهش درآمد را عدم‌تعهد و تخصص عنوان و اضافه کرد: مدیران شرکت‌های اقتصادی می‌توانند با تحول‌آفرینی، رشد تولید و افزایش درآمد را محقق کنند.

وی خطاب به مدیران بر اصلاح رویکردهای مدیریتی شرکت‌های زیان‌ده، افزایش سرمایه‌گذاری در میادین نفتی و تقویت روحیه جهادی تأکید کرد.

«ابراهیم بازیان» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) نیز در این نشست هلدینگ تاپیکو را خط مقدم رشد تولید و رویکرد تحولی شرکت شستا عنوان کرد و افزود: مجموعه شستا در مسیر خط‌مشی‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت مردمی سیزدهم در حال حرکت است.

وی افزود: امروز کارنامه تحولی ۲ ساله شستا در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف تولیدی، سرمایه‌گذاری و ... در دسترس عموم مردم ایران قرار دارد.

«بابک افقهی» سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین(تاپیکو) در این نشست نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت.

در این نشست اعضای هیئت‌ مدیره و مدیران‌عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین(تاپیکو) به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

کد خبر: ۲۴۶٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha