۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
۲۲۶ فرصت شغلی در مناطق محروم استان خوزستان ایجاد می شود
با انعقاد تفاهم نامه همکاری

۲۲۶ فرصت شغلی در مناطق محروم استان خوزستان ایجاد می شود

اهواز- با انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین صندوق کارآفرینی امید کشور و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۲۸ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم روستایی کشور ایجاد می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید خوزستان جلسه ای جهت هم افزایی تفاهم نامه فی مابین صندوق کارآفرینی امید خوزستان و بنیاد برکت استان با حضور مهدی امرایی مدیرکل صندوق کارآفرینی امید خوزستان ، معاونین و کارشناسان ستادی صندوق استان و مدیر و مسئولان بنیاد برکت در محل ستاد بنیاد برکت استان خوزستان برگزار شد.  

 با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته فی مابین صندوق کارآفرینی امید کشور و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام که به موجب آن ۲۸ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم روستایی ایجاد شود از این تعداد تسهیلات ۲۲۶ فقره در شهرستان های محروم و کمتر توسعه یافته استان خوزستان پرداخت و اجرایی می شود.

این تفاهم نامه با هدف اجرای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم با اولویت کسب و کارهای خرد و خانگی مبتنی بر مزیت های نسبی مناطق و افزایش عزت و کرامت خانواده ها از طریق مشارکت مردم در تامین معاش پایدار صورت گرفت.

محل اجرای طرح در استان خوزستان، شهرستان های دشت آزادگان ،هویزه، گتوند ، شوشتر ، اهواز ، حمیدیه ،باغ ملک، مسجد سلیمان و همه مناطق روستایی با اولویت مناطق محروم و مرزی استان است و این تعداد طرح اشتغالزایی در قالب رسته های شغلی نظیر پرورش دام سبک و سنگین، پرورش طیور، بوقلمون، بلدرچین، شترمرغ، آبزی پروری، زنبور عسل، تولید پوشاک، مشاغل خدماتی و فنی و غیره خواهد بود.

در این تفاهم نامه به هریک از طرح های اشتغالزایی مورد تایید و مصوب کارگروه مشترک استان مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد، مهلت بازپرداخت ۶۰ ماهه و احتساب حداکثر دوران تنفس شش ماهه تعلق می گیرد.

در این جلسه مهدی امرایی مدیرکل صندوق کارآفرینی امید خوزستان با ارائه گزارشی از فعالیت های صندوق کارآفرینی امید خوزستان، بررسی فعالیت ها و تفاهم نامه های صورت گرفته، طرح های اشتغالزایی و توسعه اشتغال استان در مناطق محروم و روستایی پرداخت و با اشاره به شعار سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، امیدوار شد که صندوق کارآفرینی امید خوزستان و بنیاد برکت استان با ایجاد این تفاهم نامه و همکاری متقابل بتوان گام موثری در رفع محرومیت زدایی و توسعه اشتغال استان در شهرستان ها، روستاها و مناطق محروم برداشت.

در این نشست عبدی از مدیران بنیاد برکت ضمن استقبال از این طرح و تشکیل کمیته ای مشترک میان بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: همکاری این دو نهاد در مناطق روستایی و محروم استان خوزستان در راستای کاهش بیکاری و اشتغال جوانان استان موثر خواهد بود.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف محرومیت زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، نهضت ایجاد اشتغال را در این مناطق راه اندازی کرده است که هدف از اجرای این تفاهم نامه در جهت توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی  مناطق محروم استان خوزستان است.

کد خبر: ۲۴٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha