۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
انرژی های تجدید پذیر راهکار عبور از بحران ناترازی در صنعت برق
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

انرژی های تجدید پذیر راهکار عبور از بحران ناترازی در صنعت برق

اصفهان - سلیمانی، کارشناس صنعت گفت: موضع ناترازی در صنعت برق همانند گودالی است که تولید صنایع را در خود فرو می بلعد و صاردات را کاهش می دهد و تنها راه جبران نیز استفاده از انرژی های تجدید پذیر است.

امیر سلیمانی، در گفت و گو با خبرنگار بازار ودر پاسخ به این سوال که راهکار عبور از تبعات بحران انرژی در شهری مثل اصفهان که قطب صنعت کشور به شمار می رودچیست، اظهار کرد: متاسفانه این مسئله وجود دارد که ما نمی توانیم جلوی تغییر اقلیم و خشکسالی را بگیریم اما در کنار این موضوع تعطیل کردن صنایع هم نمی تواند راهکار مناسبی باشد به این خاطر که اصفهان یک شهر صنعتی به شمار می رود و دارای عرصه های مولدی است که اگر تعطیل شود مثل قطع کردن عضوی از پیکره ای است که خسارات جبران ناپذیری ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: موضوع ناترازی در صنعت برق با تصمیم های غلط مثل گودالی است که صنایع را در خودش فرو می بلعد در حالیکه صنایع می توانند در اقتصاد، تاثیر زیادی داشته باشند و بنابراین راهکار این موضوع تعطیلی صنایع نیست بلکه ما باید به سمت انرژی های تجدید پذیر و انرژی خورشید روی بیاوریم تا بتوانیم مشکلاتی که قطعا ادامه دار خواهد بود را از سر بگذرانیم.

کارشناس اقتصاد صنعتی تاکید کرد: بر اینکه تامین برق واحدهای صنعتی یکی از مطالبات اصلی صنایع محسوب می شود و نمی توان از این موضوع به راحتی گذشت چرا که اگر وضعیت به همین منوال بگذرد تاوان سنگین تری برای جبران خسارت به صنایع در پیش روی ما خواهد بود.

وی گفت: مطابق با ماده ۲۵ قانون بهبود کسب‌وکار، هر زمان به قطعی برق یا هر منبع انرژی دیگری نیاز باشد، باید از قبل به صنایع اطلاع داده شود؛ با این‌حال برخی صنعتگران شاغل در شهرک صنعتی جی با صراحت اعلام می‌کنند که اطلاع قبلی درباره خاموشی‌ها نداشته‌اند و از این بابت متضرر شده‌اند.

کد خبر: ۲۴۶٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha