۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
پیگیر وضعیت استخدامی آزمون آموزگاری هستم
رئیس مجلس شورای اسلامی:

پیگیر وضعیت استخدامی آزمون آموزگاری هستم

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده بجنورد درخصوص کمبود معلم و خالی ماندن کلاس های درس در کشور گفت: من حتما شخصاً پیگیری می کنم. وزیر آموزش و پرورش حتما توجه کنند.

به گزارش بازار، محمد وحیدی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، در تذکر شفاهی گفت: هر چند هیات رئیسه محترم درخصوص قانون برنامه صاحب نظر هستند، اما در بسیاری از مواقع بی طرف نیستند و یا با نشان دادن عدد ۴ موافقت خود را ابراز می کنند یا در موافقت صحبت می کنند؛ برخی مواضعی که گرفته می شود در اداره مجلس نیز اثرگذار است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم تصریح کرد: با وجود اینکه مهرماه آغاز شده، اما ۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم است، در حالی که در قانون اجازه داده شده که از بازنشستگان استفاده شود، هر چند وزیر نیز مصوبه ای اخذ کرده که به بازنشستگان ۲۴ ساعته کلاس داده شود، اما اکنون بازنشستگان از این موضوع استقبال نمی کنند، زیرا ۲ سال است که پاداش خود را دریافت نکرده اند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه قانون مهرآفرین در مجلس مصوب شده، اما از سال گذشته اجرایی نشده است و انگیزه از این افراد نیز گرفته شده است. به خرید خدماتی ها اجازه حضور در کلاس درس را نمی دهند، در واقع از ۲۲ هزار نفر که ۴ هزار نفر از آنها معلم شده اند، بقیه بلاتکلیف هستند و اجازه حضور در کلاس درس را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با طرح این پرسش که آیا مجلس و دولت وظیفه ندارند که تکلیف آموزش و پرورش را مشخص کنند، گفت: در موضوع ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش با ۱۰۰ امضا در دستور کار مجلس بود که طی چند ماه گذشته اجازه داده نشد در دستور کار قرار گیرد؛ ما پیش بینی می کردیم که در مهرماه ۱۴۰۲ چه بلایی بر سر کلاس های درس می آید.

وحیدی تصریح کرد: از وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت استخدامی آزمون آموزگاری سوال کردیم؛ وضعیت بسامانی در آموزش و پرورش دیده نمی شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این نکته مهمی است و در این روزها مرتب هم از نمایندگان و هم از خود ما پیگیر هستند، من حتما شخصاً پیگیری می کنم. وزیر آموزش و پرورش حتما توجه کنند، زیرا اول مدارس است و کلاس ها باید تشکیل شوند و دانش آموزان نباید از درس عقب بیفتند.

رئیس قوه مقننه افزود: مجوز لازم برای به کارگیری کسانی که حتی در سال تحصیلی فعلی هم بازنشست شده اند و هم برای افرادی که در سال های قبل بازنشست شده اند صادر شده و اجازه بکارگیری آنها در سقف مناسب چند ده هزار نفری داده شده است. محل تامین اعتبار آن هم مشخص شده است. ان شالله وزیر محترم این دقت را خواهند داشت و پیگیری می کنند. بنده نیز شخصاً پیگیر موضوع خواهم بود.

کد خبر: ۲۴۶٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha