۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
افزایش نامتعارف عوارض به اقتصاد مسکن صدمه زد | خروج سرمایه‌گذاران از گرگان
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان:

افزایش نامتعارف عوارض به اقتصاد مسکن صدمه زد | خروج سرمایه‌گذاران از گرگان

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: افزایش نامتعارف عوارض به اقتصاد مسکن صدمه زده و زمینه خروج سرمایه گذاران از گرگان را فراهم می کند.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهارکرد: در سنوات گذشته از اواخر سال و یا شش ماهه دوم سال، مشوق‌های مالی یا تراکمی برای انبوه سازان مسکن در شهر گرگان منظور می‌شد؛ سهولت در رسیدگی ماده ۱۰۰ یا برخی مشوق‌های ویژه انبوه سازان از جمله این راهبردهای حمایتی در سال‌های گذشته بود.

رئیس انجمن انبوه سازان استان گلستان گفت: انتظار است در وهله نخست به عنوان یک راهبرد کوتاه مدت ثمربخش و برای ایجاد شور و شوق و انگیزه بین انبوه سازان این مشوق‌ها دوباره در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: همچنین لازم است برای افرادی که در قالب سازندگان متخصص و کاربلد در قالب اعضای انجمن انبوه سازان اقدام به احداث سکونتگاه‌های ایمن و مقاوم می‌کنند، مشوق‌ها و حمایت‌هایی خاص دیده شود.

مرتضوی گفت: بر اساس برخی از آمارها ۷۵ درصد منابع درآمدی شهرداری‌ها به درآمدهای ناشی از ساخت و ساز و عوارض آن وابسته است و با اتخاذ برخی از سیاست‌های نادرست که اخیراً به تصویب رسیده، این عدد افزایش خواهد یافت.

رئیس انجمن انبوه سازان استان گلستان ادامه داد: افزایش نامتعارف عوارض که در برخی از مواقع از متوسط تورم عمومی هم بیشتر است آثار و تبعات نامطلوبی را در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: افزایش قیمت تمام شده موجب کاهش استطاعت مردم در خرید مسکن می شود و این امر زمینه خروج سرمایه‌گذاران از بازار مسکن را فراهم می‌کند.

مرتضوی گفت: اگر یک فعال اقتصادی حوزه مسکن یا انبوه ساز نتواند ساختمان های احداث شده و قابل عرضه خودش را در بازه منطقی بفروشد به ناچار سرمایه خود را از این بخش خارج خواهد کرد.

کد خبر: ۲۴۶٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha